[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011 kurulduktan sonra açılış yapmıyor.

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
29 Eki 2010 Cum 12:38:42 EEST

Merhaba,

29 Ekim 2010 00:43 tarihinde Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> yazdı:

> sudo mkinitramfs
>
> komutunu verin.

ben ilk denemelerimi beta ile yaptıktan sonra yoluma gecelik isolar ile
devam ettim.

harici diske yaptığım kurulumlarda masaüstü yaklaşık bir 15 dakika sonra
açılıyordu. açıldıktan bir süre sonra kilitleniyordu.
tyy1 üzerinden girilen komutlar da cevapsız kalıyor sadece alt satıra
geçiyordu.

sonra bir kurulum daha yaptım hemen güncellemeleri alıp sudo mkinitramfs
çalıştırdım. sonra /boot dizinine baktım dosyanın
değiştirilme tarihi uygun gözüktü. sistemi yeniden başlattım bir süre sonra
kilitlenmeye devam etti. hard resetten başka çare bırakmadı.

son çözüm olarak yerel diskteki diğer dağıtımı taşınabilir diske taşıyım
orada çalıştığına emin olduktan sonra dizüstünün sabit
diskindeki bölüme kurdum. kilitlenme olmadı şu ana kadar.

ekran kartım:

Selim at pardus-asus ~ $ lspci |grep VGA
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation G72M [Quadro NVS
110M/GeForce Go 7300] (rev a1)
Selim at pardus-asus ~ $

yani benim yaşadığım durum farklı olsa da harici disklerle ilgili büyük
sorunlar devam ediyor. mesela açılışta grub editlemek gerekiyor.
disk numaraları sorunlu oluyor[ (hd2,1) --> (hd0,1)  ) ].

bir diğer konu usb çubuk ile kurulum olmadığı söylendi ama ben kurulumu usb
çubuktan yapıyorum. sadece beta kurulumunda
%6 aşamasından 3-5 dk beklemişti ama kurulum tamamlanmıştı.
klasik yöntemden farklı olarak kalıbı sdb üzerine yazmayıp sdb2 üzerine
yazıyorum. bölümü bootable işaretleyip sdb ye sadece
/usr/lib/syslinux/mbr.bin dosyasını yazıyorum.

kolay gelsin...