[Pardus-kullanicilari] PARDUS NEREYE?

Erdem Bayer ebayer at pardus.org.tr
26 Eki 2010 Sal 16:52:07 EEST

Selamlar

On Tuesday 26 October 2010 15:35:36 huseyin bilen wrote:
> [...]
>getiremiyorum. Gene ekranımın altındaki  paneli yanlıklıkla silmeye göreyim,
>gidiş o gidiş.
>Pardus kurumsalı yüklemeye çalıştım anam ağladı. Beceremedim. Neden direkt
>dvd'ye indiremiyorum?
>
>Biliyorum, yapamıyorum dediklerimin ne kadar kolay olduğunu söyleyeceksiniz.
>Muhtemelen kolaydır ama sizin için kolaydır.  Benim gibi yazılımın
>kıyısından köşesinden geçmemiş birinin pardus-kullanıcıları ortamına göz
>attığını düşünün.  Bırakın iletilerinizde ne yazdığınızı, başlıklardan dahi

Burada yazdıklarınızdan bilgisayarınıza 2011 Alpha veya Beta kurmuş olduğunuzu
çıkarıyorum, doğru mudur?

Pardus'un kararlı sürümü halen 2009.2 sürümüdür. Eğer 2011 veya Kurumsal2
sürümlerini kullanmaya çalışıyorsanız bu tip (ve belki daha birçok) hatalar
ile karşılaşmanız doğaldır.

>Peki pardus ne yapmalı?
>
>Türkiye'nin en büyük yazılımevlerinden birinin ortağı olan arkadaşım yaklaşık
>5 yıl önce pardusu benden duydu.  En eski ve en büyük holdinglerimizden
>birinin bilgi işlem bölüm başkanı pardusu benden duydu.  Bilgisayar satan
>iki arkadaşıma pardus cd'leri verdim. Pardusdan haberleri bile yoktu. Yani
>öncelikle tanıtım sorununu halletmesi gerekir.
>
>2011 ile ilgili arızaları okuyorum. 2011 sürümü yerine kusursuza yakın bir
>düzeyde çalışan 2009.3 olsa daha iyi olmaz mıydı?

Hiçbir sistem kusursuza yakın çalışmaz. Kullandığınız programlar sürekli
geliştirilmekte, var olan hataları geliştiricileri tarafından
giderilmektedir. Bu değişikliklerin kullanıcılara yansıtılması için
uygulamalardaki bu değişiklikleri alıp uygulamanın daha eski sürümlerine
uygulamak, programların sürümlerini güncellemekten daha zordur.

Tabii ki eksiklerimiz vardır. Mesela belki de en büyük eksiğimiz kullanıcı
listesini okuyup attığınız mesajları görmemize rağmen size daha hızlı yardım
edememize sebep olan iş yoğunluğumuzdur. Ancak gördüğüm kadarıyla diğer
kullanıcılar bizim bu açığımızı takdir edilecek şekilde kapatmışlar, şu ana
dek liste ile paylaşmış olduğunuz tüm problemlerinizi (en azından benim
yakalayabildiğim tüm problemlerinizi) çözmenize yardım etmişler.

>Yazacaklarım çok ama burada sona erdireyim. Kısaca pardus kullanmak için ille
>de yazılımdan az buçuk anlamak gerekiyor olmamalı.

Kesinlikle katılıyorum, zaten Pardus'un hareket noktası da bu.

>yazdıklarıma isterseniz bir beceriksizin hezeyanları diyebilirsiniz ama
>buradan bakınca yazdıklarım görünüyor.

Rica ederim, ben bu yaşadıklarınızı yeni bir ortama alışmanın sıkıntıları
olarak adlandırmayı tercih ederim.

>Windows illetinden kurtulalım...
>hasan Bektaş

Saygılarımla