[Pardus-kullanicilari] PARDUS NEREYE?

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
26 Eki 2010 Sal 15:35:36 EEST

Zübeyir Bey
Karşılaştığınız sorun eğer hata ise ve siz hata kaydı açmadıysanız sorunun
çözülmesi gecikir.Pardus un ilk kurulan versiyonu çıkana kadar benim için
tek sistem windows idi. 63 yaşında Pardus ile tanıştıktan sonra linux
tabanlı sistemler vaz geçilmezim oldu. Biraz sabır, biraz araştırma ile
windowsda yaptıklarımın  % 90 ından fazlasını yapabiliyorum. % 10 luk
kısmını da oyunlar kapsıyor ki bende pek fazla oyun düşkünü değilim.Günçel
sürümün üzerine yeniliklerin ve geliştirilmesi sizde fuzuli yük getirecek
hdd nizin boşuna o bölümünü dolduracaksınız. Yeni sürüm de 2.6.32..
çekirdekten 2.6.36.rc7 ye geçiliyor ki en son güncel çekirdek, yeni
donanımlara ve notebook lara daha geniş yer veriyor.Eğğer kurulum aşamasında
home dizininizi ayrı partitionda tanımladıysanız yeni versiyonu 20-25 dk.da
kurup hdd nizde az alan kaplayark çok iş yapabilirsiniz.Windows a gelince
çok populer bir sistem ama win7 en güncel sürümü olamasına rağmen bu güne
kadar skype ile sorunsuz bir bağlantı kuramadım.Her açışta ya webcam in
driverını *unutuyor* ya da mikrofon u algılamıyor, bende pes ettim.Tabi win7
yi çok övdükleri için deneme maksatlı kurmuştum ki bu hafta sonu yerini
Pardus 2011 deneme sürümüne terk edecek.Mesela 2 sene önce aldığım
dizüstünün wireless kartını 2009 tanımıyor ve dolaylı yollardan bunu
kullanabiliyor her açışta konsoldan işlem yapmam gerekiyordu.Pardus 2011
alpha2 den itibaren benim wireless kartı aktif oldu ve 2 sene önce açmış
olduğum hata kaydına neticeyi aktardım.Pardus veya linux tabanlı işletim
sistemi kullandığınızda biraz araştırmacı olmak ve kullandığınız sistemden
korkmamanız lazım windows gibi çıt kırıldım değildir kolay kolay kolunu
bacağını koparsanız bile çökmez.İyi günler