[Pardus-kullanicilari] Pardus Kurumsal 2 - LDAP Login - Statik IP

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
18 Eki 2010 Pzt 11:16:41 EEST

Merhaba,

Öncelikle cevaplar için teşekkür ederim. (Yanıtlarımı aralara yazdım)

17 Ekim 2010 22:45 tarihinde Aydın Demirel <aydindem at gmail.com> ya

> Pardus terminaller için özel hazırlanmış sunucu ve istemci paketleri var.
> PTSP (Pardus Terminal Sunucu Projesi) olarak geçen projenin son halini
> bilmiyorum. Ama kurumsal 2 svn adresinde paketler görünüyor.
>
> http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:PTSP

PTSP tam olarak ihtiyacımı karşılamıyor, çünkü bilgisayarların ince istemci
gibi değil normal PC olarak çalışmasını istiyorum. Yani processler sunucuda
değil bilgisayarın kendi işlemcisi üzerinde koşsun istiyorum. Bunu istememin
sebebi özellikle Flash vb. animsayon içeren web sayfalarında hızlı görüntü
aktarımı nedeniyle performans kaybı yaşamak istemiyor olmamız. Ayrıca 200
bilgisayar için bu animasyonların oluşturacağı ağ trafiği de cabası. (PTSP
ile yaptığım denemelerde herhangi bir gazete sayfasında bile tek PC için
ortalama 40 Mbps bant genişliği oluştu.)

> 1. LDAP üzerinden authentication çalışmaz oldu. Hatta local kullanıcılar

> Kurumsal Sürüm şu anda geliştirme aşamasında henüz. Bu tarz aksilikler
> çıkabilir. Birde aşağıdaki adresten ldap ayarlarınızı kontrol etmenizi
> öneririm.
>
> http://www.howtoforge.com/linux_ldap_authentication

Aslında kurulumu zaten bu adresi referans alarak yapmıştım :) Yine de tekrar
kontrol ettim. İlginç olanı bahsettiğim 2 terminalden birisini
güncellememiştim. Bahsettiğim sorun sadece güncellenmiş olanda mevcut.

18 Ekim 2010 00:53 tarihinde Bahadır Kandemir <bahadir at pardus.org.tr> yazdı:

> Ahenk 2.0 ile birlikte, Pardus ağınızı kontrol edebileceksiniz. LDAP ve
> Active Directory ile kimlik doğrulama ilk sürümün özellikleri arasında
> olacak. Ahenk 2.0'ın alfa öncesi kararlılıktaki geliştirme sürümleri
> Kurumsal 2 depolarında bulunuyor. Kurulum ile ilgili bilgileri şurada
> bulabilirsiniz:
>
> http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Ahenk
>
> İlk alfa sürüm ile birlikte, bir Ahenk sisteminin nasıl yapılandırılacağı
> ile ilgili bir belge serisi (belki bir kitapçık) yayınlanacak, bunu bir ay
> içinde yapmayı planlıyorum.

Bilgilendirme için teşekkürler.

Kitapçığı ve Ahenk'in alfa sürümünü 4 gözle bekliyor olacağım.

Kolaylıklar dileklerimle.