[Pardus-kullanicilari] Pardus Kurumsal 2 - LDAP Login - Statik IP

Aydın Demirel aydindem at gmail.com
17 Eki 2010 Paz 22:45:29 EEST

Merhaba;

Pazar 17 Ekim 2010 günü (saat 21:39:59) Erkan Altan şunları yazmıştı:
> Merhaba arkadaşlar,
>
>(fakat NFS erişiminde ciddi bir yavaşlık söz konusu... bu da programların
çalışmasını yavaşlatıyor... local disk üzerindeki gome ile normalde 4 sn'de
açılan firefox nfs üzerindeki home ile 17 sn'de açılıyor, bu ölçümler profil
oluştuktan sonraki ölçümler. ilk profil oluşturuken çok daha uzun sürmüştü.
Ekstra bilgi: 10.10.1.15 üzerindeki /home klasörü gfs dosya sistemine sahip ve
fiber bağlantılı ayrı bir nas üzerinde. Bu konuda iyileştirmeye yönelik
önerileriniz var ise beklerim.)

Pardus terminaller için özel hazırlanmış sunucu ve istemci paketleri var. PTSP
(Pardus Terminal Sunucu Projesi) olarak geçen projenin son halini bilmiyorum.
Ama kurumsal 2 svn adresinde paketler görünüyor.

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:PTSP

> *Şimdi sorular kısmına geçeyim:*
>
> Dün gece makinalardan birisi üzerindeki tüm paketleri (standart kurumsal
> paketleri) pisi üzerinden güncelledim. Güncelleme sonrasında:
>
> 1. LDAP üzerinden authentication çalışmaz oldu. Hatta local kullanıcılar
> (root dahil) yaklaşık 20-30 sn gecikmeli olarak login olabilir hale
> geldiler. Neden olabilir?

Kurumsal Sürüm şu anda geliştirme aşamasında henüz. Bu tarz aksilikler
çıkabilir. Birde aşağıdaki adresten ldap ayarlarınızı kontrol etmenizi
öneririm.

http://www.howtoforge.com/linux_ldap_authentication

> 2. Kurumsal sürümü için LDAP üzerinden kullanıcı doğrulama ayarlarını daha
> kolay/otomatik yapabileceğimiz bir arayüz yapılabilir mi?

Umarım yapılır :)

> 3. Aryıca bilgisayarlara vermiş olduğum statik ip adresleri ortadan kalktı
> ve bilgisayarlar otomatik olarka DHCP'den ip alır hale geldiler. Böyle bir
> değişiklikğin olması normal mi? Sadece iki bilgisayar söz konusu olduğunda
> sorun yok ama 200 bilgisayar söz konusu olsaydı bu bize ciddi bir iş yükü
> getirecekti. Her güncellemede böyle süprizler beklemeliyim?

Normalde böyle bir şeyin olmaması gerekiyor tabi. Güncelleme olsa bile
ayarların değişmemesi lazım. Dediğim gibi henüz geliştirme aşamasında. Bu tarz
sorunları hata kaydı olarak girebilirsiniz.

> 4. Bu konular ile ilgili olarak açmam gereken bir hata kaydı olabilir mi?
>
> İyi çalışmalar dileklerimle.

kolay gelsin..

--
Aydın Demirel