[Pardus-kullanicilari] Chip dergisinin bir haberi ( linux güvenlik açığı )

Serdar Özgür vefaliserdar at gmail.com
17 Eki 2010 Paz 12:42:29 EEST

Az önce dergide okuduğum haberi aşağıda veriyorum.

                                                       Serdar Özgür.

Linux'ta kritik açık!
27 Eylül 2010, 18:45
İşte Linux'ta ortaya çıkan bir açık!
Güvenliğiyle bilinen Linux'ta ortaya çıkan kernel açığı, 64-bit sistemleri
tehlikeye soktu...

Güvenlik konusunda diğer işletim sistemlerinden çok farklı bir yerde
duran *Linux'un
* da bir açığı bulundu. Bu ay ortaya çıkan bir açıkla 64-bit Linux işletim
sistemi kullanan sistemlere, hacker'lar girebiliyor ve daha sonra tekrar
uğrama ihtimallerine karşı bir *açık kapı * bırakabiliyorlar.
*CVE-2010-3081 * olarak bilinen bu açık; Linux'un, RHEL, CentOS, Debian, *
Ubuntu*, CloudLinux, SuSE ve daha birçoğunun *64-bit * sürmünde kullanıcının
karşısına çıkıyor. İşletim sistemlerinin 32-bit sürümlerinde ise bu açık
bulunmuyor.
Açığın "Ac1db1tch3z" adlı hacker tarafından internette yayınlanmasından
sonra *Linux*, kernel'i yamalandı ve başta Ubuntu, Red Hat, Debian ve CentOS
olmak üzere birkaç Linux dağıtımcısı bu açığı yeni sürümleriyle kapattı.
Linux kullanıcılarının bu açıktan daha önce sistemlerine girilip
girilmediğini kontrol etmelerinde *fayda * var