[Pardus-kullanicilari] Yazılım Hakları Konusu ve Pardusumuz

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
2 Eki 2010 Cmt 23:17:53 EEST

Sayın Arkadaşım
Lisanslaması GPL olan bir yazılım kaynak kodunu kapatamaz, genel olarak tüm
kamunun olup tek bir kuruluşun bu lisanslamayı değiştirip kapalı kaynak
kodlu olarak kullanım dışı bırakamaz.Es keza KDE de aynı konumdadır. Tabi
hatırladığım kadarıyla. Linux tabanlı işletim sistemleri kendi politikaları
doğrultusunda GNU/GPL lisanslamalı programları bünyesine katarak sürüm
çıkarır.Orakle ve microsoft un google a açtıkları davalar ise GPL lisanslı
bir sistemin bünyesine lisanslı olan yazılımın kaynak kodlarının açılması,
geliştirici yazılım firmasından alınan izin ile uyarlanmasından
kaynaklanıyor (Orakcle a ait sun java nın google nin mobil android
yazılımında uyarlanıp kullanılması) microsoft un açtığı açık kaynak kodlu
GNU/GPL lisanslı linux tabanında çalışan programlar dava ise microsoft un
akamete uğraması ile  zannedersem bu senenin ilk çeyreğinde sonuçlandığını
basından okumuş olmanız gerekir.Microsoft GPL nin bir lisanslama türü
olmadığı varsayımı üzerine açılan bu davanın sonucu ise bir Lisanslama
olduğu tescil edildiğinden yapacağı hiç bir şeyi de kalmamıştır microsoft
un.İyi günler