[Pardus-kullanicilari] Elektrik Kablosu ve Video Sorunu

Caner Güral cgural at gmail.com
3 Mayıs 2010 Pzt 12:28:10 EEST

Blue Berry şöyle yazmış (02-05-2010 17:53):
> ntv den görüntülü haber izlerken firefox ta pil göstergesi düşük güç
> haberi verdi ve hemen kabloyu taktım.amaaaa takar takmaz ekran karardı
> ve ses gelmeye devam etti.ne yaptımsa düzelmedi.ne zamanki kabloyu
> tekrar çıkardım düzeldi ama kabloyu takmam gerekiyordu taktım gene
> gitti.böyle birkaç defa denedikten sonra görüntüsüz dinlemeye devam
> ettim.birazdan tekrar kabloyu çıkardım ama bu sefer görüntü geri
> gelmedi (ses gelmeye devam ediyordu)haber bitti ekranın  siyahlığı
> düzelmedi.bilgisayarı tekrar başlatmak zorunda kaldım.yeri gelmişken
> [...]
Bu sorunun "Masaüstü Birleşikliği" ile ilgili olduğunu düşünüyorum.
Pilde çalışırkenki tasarruf güç kipinde masaüstü birleşikliği pasif
durumda. O halde bir video izlerken, Alt+Shift+F12 ile birleşikliği
aktif ettiğimde (veya bunu yapacak başarım güç kipini tetikleyen güç
kablosunu taktığımda) aynı dediğiniz oluyor. X düzgün şekilde yeniden
görüntülenemiyor. Bazen başlıklar eksik geliyor.

Firefox'ta bırakın Flash Player ile Gnome Player ile bile buna benzer
sorunlar hâlâ devam ediyor. Gnome Player eklentisini kullanan
sayfalarda, o sekmeyi kapatsam dahi videoya ilişkin ses devam ediyor.
(Veya o sayfada başka bir bağlantıya tıklayıp, görünürde yeni bir
sayfaya geçiyormuş zannetsem dahi)

Önceki paragrafta yazdığımla ilişkili diye düşünüyorum: Firefox kendi
içinde sorunsuz. Ne zaman dış uygulamalara ihtiyaç oluyor, onları
başlatmakta değil de sonlandırmakta zorlanıyor. Flash Player'ın başarım
sorununu, Gnome Player'ın kapanmama sorununu sayacağım gibi, örneğin,
aldığı ED2k (aMule ve MLDonkey için) bağlantılarını ed2k (/usr/bin/ed2k)
uygulamasına aktarırken de yavaşlık oluyor. Sanırım bu geçiş işlemiyle
alakalı tüm bunlar. Birleşiklik kipi değiştirilse bile, değişiklikler
X'e ve/veya video oynatıcıya yansıtılamıyor.

Uzunca anlattım. Ancak bendeki durum da buydu, yazmak istedim.

--
Caner GÜRAL