[Pardus-kullanicilari] sistem kilitlenmesi restart ve açılmama

Fırat ÖNGÜL krizalit at gmail.com
27 Haz 2010 Paz 19:21:49 EEST

Merhaba,
uzun süredir kapanmayan ve ana bilgisayar işlevinde kullandığım pardus
2009.2 makinem sanırım toz ve ısınmadan kilitlendi.
Mecbuen kasanın üzerinden kapattım. Sonra açmayı denediğimde pardus 2009.2
yada diğer seçeneklerin oduğu ekranı normal geçince açılmadı tekrar kaptıp
başlatmak durumunda kaldım. Şu an sadece grafik ekran kapalı şekilde komut
satırından açabiliyorum.
Problemim iki türlü;
ilk etapta üzerinde çalışan apache ve mysql sunucusu yarına (28 haziran
pazartesi) kadar komut satırı ile de olsa makinenin açık kalması gerekiyor.
ikincisi yarın grafik ekran ile de açılabilir şekilde düzeltmem gerekicek

ilk ihtiyaç için biraz araştırdım ve  "ifconfig 192.168.2.2 netmask
255.255.255.0 up" ile ethernete normal alması gereken ip yi verdi fakat örn.
yahoo yu pinglediğimde unknown host diyor. Makineyi dışarıdan ulaşılabilir
hale nasıl getirebilirim ?

yardım edeceklere şimdiden teşekkür ederim.