[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

selim ok selimok at gmail.com
24 Haz 2010 Per 21:15:31 EEST

2010/6/24 Demiray Ustaoglu <demirayustaoglu at gmail.com>

> http://www.haberturk.com/yazarlar/525595-100-olsa-ne-olur-200-olsa-ne-olur-sonuc-degismez

> burada bir sorun var. Pardus proje yöneticisi Pardus'un yüzde biri yerli
> derken, her gün tv'ye çıkıp gazetede yazan ve büyük bir kitlenin takip
> ettiği bir yazar Pardus için tamamen yerli diyor. bu durumda, bir yanlış
> anlaşılmanın ve Pardus'un medya ile ilişkilerinde bir sıkıntının mevcut
> olduğunu sonucuna varabiliriz.

Haberi yazan Yazar'a sahsen güvenmiyorum ama burada hakkini yememek lazim.
Cümleyi dikkatli okursaniz, "yerli" ifadesini kullanilmis oldugunu
göreceksiniz, "tamamen yerli degil". Hemen ardindan "yüzde yüz Türk akli ile
yaratilan Linux temelli isletim sistemi" ifadesi var ki burada da Linux
temelli oldugu acikca belirtilmis. Yüzde yüz türk akli ise bir acidan dogru,
cünkü bu fikri ortaya atanlar yabancilar degil. Planlamasi,
projelendirilmesi, gerceklestirilmesi yerli kaynaklarla yapilmis. Bu acidan
okuyucuyu yaniltsa bile, aslinda yanlis bir ifade olmadigini düsünüyorum.
Ama hiper bir gazla ve süper bir hizla okundugunda (yani ben de ilk basta
öyle okudum) yanlis anlasiliyor.

Iyi calismalar,
Selim

--