[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

Cagacan Deger cagacan at gmail.com
24 Haz 2010 Per 20:57:49 EEST

2010/6/24 Demiray Ustaoglu <demirayustaoglu at gmail.com>:
burada bir sorun var. Pardus proje yöneticisi Pardus'un yüzde biri
yerli derken, her gün tv'ye çıkıp gazetede yazan ve büyük bir kitlenin
takip ettiği bir yazar Pardus için tamamen yerli diyor. bu durumda,
bir yanlış anlaşılmanın ve Pardus'un medya ile ilişkilerinde bir
sıkıntının mevcut olduğunu sonucuna varabiliriz.

Sadece bu saptama ile ilgili işaret etmek istediğim bir nokta var.
Genç bir akademisyenim ve içinde bulunduğum bazı projeler yazılı ve
görsel basına haber oldu. Proje tanıtımına gelen basın mensuplarının
eline proje ile ilgili bilgilerin olduğu broşürler vermemize rağmen
medyada proje ile ilgili yalan yanlış şeyler yazıldı. Onun için sizin
cümlenizle

Pardus proje yöneticisi Pardus'un yüzde biri yerli derken, her gün
tv'ye çıkıp gazetede yazan ve büyük bir kitlenin takip ettiği bir
yazar Pardus için tamamen yerli diyor.

durumu bence hiç de şaşırtıcı değil. Hatta bizim basında galiba
standart. Onun için ben gazete-televizyonda gördüğüm haberlere hep
kuşkuyla yaklaşıyorum, hangi noktalar sallama diye. Ve gerçekten merak
ettiğim bir haberi 4-5 kaynaktan okuyup ortak noktaları saptamaya
çalışıyorum.

Özetle, durumun Pardus projesinin medya ilişkileri sıkıntısından
değil, basının kendi özelliklerinden kaynaklandığına inanıyorum.

İyi Çalışmalar,

Çağaçan Değer