[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

Demiray Ustaoglu demirayustaoglu at gmail.com
24 Haz 2010 Per 19:32:16 EEST

> Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok! Asıl olan bahsi geçen
> teknoloji ile haşır neşir olabilecek beyin gücünün bu ülkede
> olmasıdır bence... Yani 65MB denilen o çekirdeği yeniden
> yazmak değil! O çekirdeği okuyabilen, anlayabilen insanların
> bu topraklardan çıkmasıdır...

esasında Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek var. çünkü yeni Amerikalar
keşfedebilmenin yolu ilkinin nasıl keşfedildiğini bilmekten geçiyor.
bahsettiğiniz beyin gücünün oluşabilmesi için Amerikanın nasıl(!)
keşfedildiğini bilmemiz, öğrenmemiz gerekiyor.

ama maksadımız Amerikaya en kısa zamanda ulaşmak ise o zaman elimizdeki uçak
biletini değerlendirmemiz gerekiyor. buna binaen burada* belirtilen
hedeflere ulaşmak için yapılmış olan linux ve açık kaynak tercihi en makul
ve mantıklı yoldur.
* http://www.pardus.org.tr/hakkinda/

forumda buna benzer bir konu üzerinde tartışmıştık.

http://www.ozgurlukicin.com/forum/diger-masaustleri/7152/?page=1
http://www.ozgurlukicin.com/forum/diger-masaustleri/7152/?page=3#post96050

verdiğim bağlantıda belirttiğim gibi üniversitelerimizce ortaklaşa
geliştirilecek eğitim amaçlı bir işletim sistemine şiddetle ihtiyacımız var.
çünkü linux ve arkadaşları laboratuvara giremeyecek kadar büyük ve eğitim
amaçlı kullanıma uygun değiller.

çekirdekten masaüstü ortamına kadar bütün bileşenleri mevcut ve türkçe
belgelendirilecek bir işletim sistemi sayesinde hem Pardus'a hem de
hazırdaki birçok özgür projeye katkı sağlayabilecek bir nesli yetiştirmek
mümkün olacaktır. hocalarımızın bu konuda en kısa zamanda harekete
geçmelerini umuyor ve bekliyorum.