[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
24 Haz 2010 Per 09:47:45 EEST

24 Haziran 2010 Perşembe 01:08:01 tarihinde Husrev Ozayman şunları yazmıştı:

> Linux çekirdeğinin kaç mega bayt olduğu hakkında bir fikriniz var mı?

Bu kadar uzun bir tartışmaya girişmeden önce verilere ulaşsaydınız daha
yerinde olurdu. Linux Vakfı tarafından yaptırılan en son araştırmaya göre [1]
Linux çekirdeğinin sıfırdan geliştirilmesi 1.4 milyar ABD Doları, temel Linux
dizisinin ise 18 milyar ABD Doları gerektiriyor.

Türkiye'nin yıllık yazılım harcama/pazarının 600 milyon ABD Doları civarında
olduğundan hareketle zaten bu işin yakın ve orta vadede ekonomik açıdan mümkün
olmadığı görünecektir.

Ayrıca Linux çekirdeğinin kullandığı GNU GPL lisans metnine [2] baktığınızda
da sıfırdan genel kullanıma yönelik bir çekirdek geliştirmenin zaten hiç
manası olmadığını, mevcut özgür teknolojilere hakim olmanın ve bilgi
birikiminin yeterli olacağı çıkarımında bulunursunuz.

Pardus %100 yerli değiş, olsa olsa %1 yerli; hep de öyle kalacak...

ET

[1] http://www.linuxfoundation.org/publications/estimatinglinux.php
[2] http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/gpl-2.0.html