[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
24 Haz 2010 Per 01:08:01 EEST

2010/6/23 derinturk kartaloglu <derinalemak at hotmail.com>:
> sonuçta ubuntuda güney afrikalı geliştirciler tarafından,linux çekirdeği
> üzerinde bir programdır.kendine has bir karekteri yoktur.bana göre.open
> susede öyle.ve diğer linux dağıtımlarıda,öyle. fikirlerinize
> saygılar.derinalem..

Linux çekirdeğinin kaç mega bayt olduğu hakkında bir fikriniz var mı?

Kaynak kodları 65MB civarında. Yani Linux çekirdeği sizin
kullandığınız programlar, masaüstü yöneticileri, konfigürasyon
araçları değil. Çekirdek, genel olarak giriş/çıkış (I/O) birimlerinin
bilgisayar tarafından yönetimini gerçekleştirir. Biraz daha özele
inersek,  bellek yönetimi, çoklu işleme (multi-processing), donanım
sürücüleri, dosya sistemleri ile ilgilenir. Bu konularda çekirdek
ciddi sorunları olmadığı sürece son kullanıcıya ciddi anlamda etki
etmez. Daha ziyade işletim sistemini kullanışlı kılan üzerine
kurulan/kurulabilen masaüstü ortamları ve programlardır.

Sıfırdan bir çekirdek yazmaya kalkışmakla karşılaşacağınız sorunların
birkaçını şöyle özetleyebiliriz:

1) Bu konularda uzmanlaşmış ve geliştirme yapabilecek insan eksikliği.
(Ki muhtemelen bulacağınız kişiler işletim sistemi mantığını linux ve
bsd çekirdeklerini geliştiren insanların yazdığı kaynaklardan öğrenmiş
olacak.)
2) Şu an piyasada olan donanımların büyük çoğunluğu için sıfırdan
sürücü yazılması gerekecek.
3) Bir ekip kurulup piyasaya çıkan her yeni ürün için sürücü yazılması
gerekecek.
4) Piyasada yeni programlar çıktıkça onlara muadil programlar yazmanız
gerekecek ki insanlar sizin işletim sisteminizi kullansın.

Sırf şu dört maddenin sağlanması için ülke bütün bütçesini bu projeye
ayırsa büyük ihtimalle kaynaklar yetmez.

Bir gün bir lambayı okşar da çıkan cinden bir dilek hakkınız olursa o
zaman başka : )

Kolay Gelsin.

--
Hüsrev Özayman