[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
24 Haz 2010 Per 01:24:38 EEST

2010/6/23 huseyin bilen <bilenhuseyin at gmail.com>:
> Hüsrev bey
> Yanlış bilmiyor ve hatırlamıyorsam düzeltin Ubuntu Debian Tabanlı değil mi?

Evet Debian tabanlı. Sizce bir mahsuru mu var? İnsanların yazdıkları
kodlar tekrar tekrar kullanılmayacaksa her şey her seferinde baştan
yazılacaksa açık kaynak olmasının ne lüzumu var?

> Debian tabanlı bir sistem üzerine inşa olunmuş Ubuntu, Knoppix ... gibi
> dağıtımların
> (İşte sizin taklit yoluyla üretilir fikrine yaklaşır.) cümlesinin bütününü
> algılamadaki taklit yoluyla üretilir fikrine yaklaşır anlamını
> çıkaramayışınız ve taklit algılamanızın yanlış olduğunu hatırlatmak isterim.

Alıntı yaptığım e-postanızda cümlenin tamamı yoktu, alıntımın bittiği
yerde bitiyordu. Şimdi fark ettim ki bir sonraki postanızda yazınızın
devamı var. Bu şekilde okuduğumunda şunu anladım : "o mantık doğru
olsaydı asıl ubuntu taklit olurdu. ama bugün en yaygın linux dağıtımı.
demek ki öyle olmuyormuş."

> Pardus mimarisinin Linux çekirdeği üzerine kurulu kendine özgü sıfırdan inşa
> edilen Linuz dağıtımı olduğunu belirtmiştim.

Peki kuluçka işletim sistemi ifadesi size tanıdık geliyor mu?

> Ne slackware ne debian tabanlı
> ki adı geçen Debian v.s birer linux dağıtımıdır ve de Pardus gibi linux
> çekirdeği üzerine kendi mimarilerini oluşturmuşlardır.

Pardus hiçbir dağıtımı temel almamış olabilir. Bu bence olması gereken
bir şey. Devlet destekli bir proje için güzel bir seçim.

Ubuntu için ise Debian tabanlı olması doğru seçimdi. Başarılı da oldu.
Debian tabanlı demek, "hazıra kondu" demek değil. Başarısız da demek
değil. Bakınız şu anda piyasada ubuntu tabanlı kaç tane dağıtım var.
Hatta Linux Mint gibi çok ciddi kaliteli dağıtımlara temel
oluşturuyor. Demek ki Ubuntu da birşeyler katmış ki insanlar onu bir
temel alıp üzerine birşeyler inşa etmeye uğraşıyor.

Hiç Pardus tabanlı dağıtım duydunuz mu? Duymadık. Ama bu da demek
değil ki Pardus kötü, kimse üzerine bir şeyler yazmıyor. Belki de bu
Pardus'un kullanıcıların istediği istikamette gittiğinin bir
göstergesi. Kimse çıkıp da Pardus istiyorum ama şu özellikleri yok,
ben ekleyeyim de dağıtım olsun demiyor.

--
Hüsrev Özayman
husrev at ozayman.com