[Pardus-kullanicilari] Vekil sunucu ayarları

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
22 Haz 2010 Sal 15:30:29 EEST

2010/6/22 Coskun AKTAS <CAKTAS at iaosb.org.tr>

>   Tamam, onceki mesajinizda verdiginiz ISA bilgisini de katarsak, sanirim
> olayi anladim. Aginizda bir yerlerde bir Microsoft ISA vekil sunucusu var ve
> istemciler (sizin windows'daki outlook veya thunderbird gibi), hicbir ayar
> yapmaksizin sizin bilgisayarinizda kurulu olan o ISA Sunucu istemcisi ile
> vekil sunucu ustunden cikabiliyorlar internete.
>
> Bu durumda, yapacak pek bir sey yok gibi, o istemcinin linux versiyonu pek
> tabii ki yok (MS urunu ne de olsa). Ancak belki bilgi islem gorevlileri ile
> konusup onlardan bir cozum bulmalarini isteyebilirsiniz.

> [...]

Ayni sey degil. Birisi standard HTTP vekil sunucusu portlari (80 ve 443),
digeri ise daha degisik portlar icin vekil sunucu ozelligi (110, 25, 143,
995, 993 vs.) Genelde sistem yoneticileri standard HTTP vekil sunucusunu
ayarlarlar, boylece nette gezinebilirsiniz, gezindikce de gezdiginiz yerleri
kanun geregi kaydederler, sayfalari onbellekte tutarlar ve sizin gibi baska
gezenler de olursa (gazete sayfalari gibi) onbellekten getirerek internet
hattinin yukunu dusururler.

Ama SMTP, POP3 gibi diger sistemler guvenlik acisindan sorun
cikarabiliyorlar, ornegin kotu niyetli kisiler SMTP'den sirket aglarini
kullanarak saga sola spam mesajlar atabiliyor. Sirketler de bunlari
engellemek icin toptan kapatiyorlar bu portlari.

Gerektiginde kontrollu sekilde acmak icin, bu Microsoft'un ISA sunucusu gibi
seyler kurup boyle isi cozebiliyorlar.

Ben kesin konusmayim sonucta o agda degilim ve su anda kadar
anlayabildiklerim bunlar. Yaniliyor da olabilirim. Ancak bu ISA istemcisini
kurmadan (ki Pardus'a kuramazsiniz) HTTP(s) disinda protokollerde nete cikis
yapamayabilirsiniz gibi gorunuyor.

En iyisi sistem yoneticileri ile konusmak.  (sunucunun ayarlarindan emin
oldugunuzu varsayiyorum, 110. port SSL/TLS'siz vs.)

--
Emre