[Pardus-kullanicilari] Açılışta servislere sıralama vermek ?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Haz 2010 Per 10:42:54 EEST

2010/6/17 Haşmet Olcay <itechinn at gmail.com>

> Merhabalar;
>
> Tam yol olarak verdim 3 saniye kadar sleep eklediğimde sadece
> bekliyor,sonra local.start işlemesini hata ile sona erdirip servisleri ve
> eth arayüzünü etkinleştiriyor.
>
> Sorun özetle,local.start'ın servislerden önce çalıştırılıyor olması.
> Servislerden sonraya bir betik eklemeye çalışmanın yollarını aramaktayım.

Baska bir cozum, samba servisinin betiginin icinde bu tip bir sey yapmak
olabilir:

Root olarak /var/db/comar3/scripts/System.Service  icine gidin, burda
samba.py diye bir dosya var. Once bu dosyayi

      cp  samba.py  /root

diyerek yedekleyin. Sonra icinde degisiklik yapabilirsiniz:

Ornegin, start kisminda soyle bir sey yapilabilir:

def start():
    startService(command="/usr/sbin/smbd",
                 args="-D",
                 donotify=True)

    startService(command="/usr/sbin/nmbd",
                 args="-D")

    if config.get("winbind", "no") == "yes":
        startService(command="/usr/sbin/winbindd",
                     args="-D")

                 startService(command="/usr/bin/wbinfo",
                 args="-g")

                 import time
                 time.sleep(2)

                 startService(command="/usr/bin/wbinfo",
                 args="-u")

denenebilir. service stop samba ve service start samba dediginizde sizin
wbinfo'larin da calisir hale gelmesi lazim. Sadece bir fikir.

--
Emre