[Pardus-kullanicilari] Servis yöneticisine yeni servis nasıl ekleyebilirim

Değer Muharrem PardusTestcisi at f2s.com
15 Haz 2010 Sal 02:56:50 EEST

On Sunday 13 June 2010 16:13:33 Ahmet AKMAZ wrote:
   13 Haziran 2010 13:21 tarihinde Değer Muharrem
<PardusTestcisi at f2s.com>yazdı:
   > On Sunday 13 June 2010 10:57:44 Emre Erenoglu wrote:
   >   > Merhaba,
   >   >
   >   > Şu anda 2008.2 de pisi paketini bulamadığım Denyhosts programını
   >   > kaynak kodundan kurdum. Programın kendi başlatma betiğini kullanarak
   >   > başlatabiliyorum.
   >   >
   >   > Bu betiği Servis Yöneticisinin içerisine almak için Çomar'a nasıl
   >   > kaydettirebilirim diye biraz araştırdım. 2006'ya ait bir yazışmada
   >   > $ sudo hav register System.Service appname path/to/service.py
> [...]

   Sayın Değer Muharrem, sonuç olumlu olursa nasıl yaptığınızı bizimle
 paylaşır mısınız?

Tabii paylaşırım.

Önce örneklerden ve Wikiden yola çıkarak şöyle bir service.py dosyası yazdım.

# -*- coding: utf-8 -*-
from comar.service import *

serviceType="server"
serviceDesc = _({"en": "DenyHosts daemon",
                 "tr": "DenyHosts sunucusu"})
@synchronized
def start():
    startService(command="/usr/share/denyhosts/daemon-control",
                 args="start",
                 pidfile="/var/lock/subsys/denyhosts",
                 donotify=True)

@synchronized
def stop():
    stopService(command="/usr/share/denyhosts/daemon-control",
                args="stop",
                donotify=True)

def status():
    ret = run("/bin/rm /var/lock/subsys/denyhosts")
    if ret!=0:
        return False
    return isServiceRunning("/var/lock/subsys/denyhosts")

Sonra da bu dosyayı Çomara şu komutla kayıt ettirdim.

sudo hav register denyhosts System.Service service.py

Bundan sonra program Servis Yöneticisinde yerini aldı. Başlat ve Durdur
komutları da programı başarıyla çalıştırıp durdurdu.

Umarım işinize yarar. Hoşcakalın,

Değer