[Pardus-kullanicilari] PARDUS/JİRA/MAYDANOZ ÜZERİNE

Ahmet AKMAZ ahmetakmaz at gmail.com
19 Tem 2010 Pzt 18:22:13 EEST

19 Temmuz 2010 15:42 tarihinde Baran Topal <btopal at bilkent.edu.tr> yazdı:

>  Selamlar;

> "yalnızca"* microsoft sistemlerde çalışabilecek bir uygulamacığı
> kullanarak *başka hiç bir sistemde çalışmayacak* hale getiriyor.
>

> Bu uygulamayı merak ettim. Kanımca, "Başka hiç bir sistemde çalışmayacak"
> bir uygulama yoktur. Bütün uygulamalar bir şekilde bir başka arcitecture'da
> çalıştırılabilir hale getirilebilir.
>

> Bir Microsoft uygulamasını bir Linux box'ında çalıştırmak için Linux
> tarafında wine veya Sun-Virtual Box, KVM, XEN Citrix ile çalıştırılabilir
> hale getirebilirsiniz, hatta dosbox ile dos uygulamalarınızı bile Linux
> [...]

Milli Eğitim Bakanlığı da işte tam bunu yaptırmak istiyor. İllaki
Microsoft'a bağımlı kalmamızı istiyor.
Mesele her halükarda Microsoft ürünlerini kullanabilmek mi yoksa ondan
kurtulabilmek mi? Ben şu veya bu uygulama altında Microsoft ürünleri
kullanacaksam dokuz takla atmama gerek yok ki!.. Alırım paşa paşa Windows
işletim sistemini kurarım makineme; buna uygun programları da paşa paşa
yükler, kullanırım.

--
Ahmet AKMAZ

Karanlık ebedî değildir. Aydınlık günler için mücadele gerekir.