[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.1 Açılmıyor

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
31 Oca 2010 Paz 11:31:49 EET

2010/1/31 Ahmet Akmaz <linukscular at gmail.com>

> Merhaba Arkadaşlar,
> Bugün sabahleyin Pardus 2009.1'e tekrar merhaba demek için bilgisayarımı
> açtığımda tam da masaüstü ekranına geçileceği sırada sistem, komut satırına
> düştü. Ekranda aşağıdaki yazılarla birlikte panel de üzerinde PARDUS yazısı
> ile birlikte belirdi.
>
> INIT: 3
>   * Ağ arayüzü eth1 etkinleştiriliyor (Etho_1)
>   * Servisler başlatılıyor
> Pardus GNU/Linux 2.6.31.11/130-Pae 2010-01-31 ( tty1 )
> ahmet-pardus kullanıcı adı:_

Buraya kadar hersey normal gibi göründü bana.

Çözüm için internette bulduğum şu uygulamaları yaptım ve neticede çözümsüz
> kaldı.
>
> 1- Gurup ekranı > F4 > Grafik Ekran Seçenekleri > Tekrar Tanı
> 2- Gurup ekranı > F4 > Grafik Ekran Seçenekleri > Güvenli Kip
> 3- (Komut satırı ekranında root girişi ile)
> pisi dc
> pisi clean
> pisi rdb
> pisi ur
> pisi up
> init 6
> 4- Service kdebase4_workspace off

Bu artık yok. service xdm stop ve service xdm start  denenebilir.

Grafik ekranla ilgili sorunları /var/log/Xorg.0.log dosyasindan takip etmek
mumkun, oraya bir goz atin

more /var/log/Xorg.0.log

sayfa sayfa taramak icin ise yarar.

Emre