[Pardus-kullanicilari] Salt-okunur bağlanan disk bölümü

Demiray Ustaoglu demirayustaoglu at gmail.com
28 Oca 2010 Per 21:59:53 EET

> "Suspend to disk/Hibernate" kullanmıyorsunuz galiba?

kullanmadım hiç. şimdi bir deneme yaptım. sadece ekranı kilitliyor.

pardus diski kendi böldüğü vakit SWAP bölümünü oluşturmadığı için haliyle
bende swap bölümüne gerek olmadığı kanaati oluştu. madem böyle bir durum
var, yalı otomatik disk bölümlemede swap bölümünü de oluşturması gerekir.

tabii burda pardus'un bir kabahati yok. kabahat kernel de. muhtemelen bu işi
halledecek bir hack vardır bir yerlerde ama genellikle tasarım kararları
verilirken bir yerlerde takılmıştır :)

diğer işletim sistemleri yapabiliyorsa bunu linux'ta yapabilmeli. bunun
mazereti olmaz. masaüstü kullanıcısına takas bölümünün ne işe yaradığı ve
niye gerektiği konusunda en ufak bir fikri olmasını bekleyemeyiz. çözümler
insanları merkeze almalı. kullanıcıdan bu zamanda işlerin doğru yürümesi
için swap bölümü talep etmek en hafif deyimiyle ayıp.

zamanla bunlarda düzelir elbet. acelemiz yok :)