[Pardus-kullanicilari] İmdat!!!

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
26 Oca 2010 Sal 14:14:19 EET

26 Ocak 2010 11:57 tarihinde Ünal Özüm <sofamor at gmail.com> yazdı:

> İki bölüm var hdd üzerinde biri root diğeri home
> Root altında ki dosya türlerini seç dediğimde "no file found, filesystem
> seems damage" diyor.
> Home altında ise dosya türlerini hatta dosya adlarını bile görebiliyorum..
> Root u kurtarmak mümkün görünmüyor anladığım kadarıyla
> Yeniden bu root bölümüne pardus kursam ev dizinim öyece durur diye mantık
> yürüttüm ne dersiniz?
> Ya da pardus kurmadan önce Home dizini altında testdisk ile kurtarma yapmam
> gerekiyor mu?

şimdi ben de konuya biraz hakim olmak adına çalışan sistemdeyim ve testdisk
uygulamasını çalıştırdım.
şimdi benim yaptıklarımı deneyin olmazsa dediğiniz gibi geldi ama ev
dizinini de kaydetmek gerekiyor sanki.

- root olarak testdisk komutunu çalıştırın.
- create seçin
-diskiniz (muhtemelen sda) seçiliyken proceed seçin,
-intel seçin
-analyse seçin
-quick search seçin vista için  yes ile devam edin,
-disk bölümleriniz gelecek enter ile geçin
-deep search gelecek onunla devam edin.

bu taramanın sonucuna göre bakalım...