[Pardus-kullanicilari] desktop protocol died

Cagacan Deger cagacan at gmail.com
21 Şub 2010 Paz 12:38:16 EET

Çözemediğimiz bu sorun ile ilgili tekrar hatırlatma yapayım dedim;

Ofis arkadaşım virüsten bir kere daha bilgisayarı patlayınca Pardus'a
geçmeye kara verdi. Bilgisayarına Pardus 2009.1 kurduk ve tüm
güncellemeleri yaptık. Masaüstü görünümünü "Folder View" olarak
ayarladık. Fakat her açılışta masaüstünde şu mesajı alıyoruz:

Process for the desktop protocol died unexpectedly

ve masaüstünde olması gereken klasör vb. nesneleri göremiyoruz.
Masaüstüne sağ tıklayıp Folder View Settings'den görünümü desktop'a
geçirip dialog box'u kapatıyoruz. Sonra tekrar masüstüne sağ tıklama
ile görünümü Folder View'a geçiriyoruz. Masaüstü nesneleri geri
geliyor. Ama bunu her açılışta tekrarlamak gerekiyor.

Netten araştırdığım kadarıyla KDE tabanlı tüm linux dağılımlarında
benzer yapıda bir sorun tek tük de olsa var. Fakat sorunu çözecek net
bir çözüm bulamadım. Sorunu tekrarlayan var mı acaba? Ve bunu nasıl
giderebiliriz, yorumunuz var mıdır?

Özünde ciddi bir sorun değil ama her bilgisayar açılışında tekrar aynı
işlemi yapmak can sıkıcı oluyor.

Kolay Gelsin,

Çağaçan Değer