[Pardus-kullanicilari] plasma programcıkları konsoldan nasıl kaldırılır?

Ferit MAYATÜRK ferit.mayaturk at gmail.com
12 Şub 2010 Cum 14:01:46 EET

Dün güncellemeler sonrası plasma masaüstünün çok geç yüklenmesi, dakikalarca
sonra cevap vermesi şeklinde bir sorunum oluştu. Sorunun güncelleme
öncesinde yeni eklediğim plasma programcığı Havadar'dan kaynaklandığını
buldum. "Bağlantı kuruluyor..." yazıp kalıyor ve internet bağlantım olduğu
halde internete bağlanamıyordu.
plasma çok aşırı geç cevap verdiği için, masaüstünde Havadar'ın üzerine
geldiğimde, kapatma tuşunun yer aldığı yan çubuk ortaya çıkmıyordu.
Plasma programcığını kaldırmak için başka bir yol denedim:
konsoldan dolphin komutuyla  dosya yöneticisini açtım .
Ev Dizini > .kde4 > share > apps > plasma > plasmoids dosyasındaki Havadar
klasörünü silip, bilgisayarı yeniden başlattım.
Bu işlem sonucunda plasma masaüstü sorunsuz yüklendi. Havadar programcığı
ayar dosyasını bulamadığından hata gösterir bir şekilde masaüstündeydi.
Üzerine geldim ve kapattım.
Merak ettiklerim şunlar:
Bu programcığın masaüstünden kaldırması konsol ekranından nasıl
yapılabilirdi?
Masaüstüne eklediğimiz programcıkların ayar dosyası nerededir ve oradan bu
işlemi yapmak mümkün müdür?
Programcık Ekle penceresinde Yeni Programcıkları Kur seçeneğini kullanmak
bir hata mı? Bu yolla kurulmuş bir programı bu listeden kaldırmanın yolu
nedir?

--
Dr. Ferit MAYATÜRK
Çanakkale Sahil Sağlık Denetleme Merkezi