[Pardus-kullanicilari] kurulan 2009.1 usb flash disk yaratmak

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
2 Şub 2010 Sal 06:49:29 EET

02 Şubat 2010 02:57 tarihinde mehmet çelebi <metinc48 at gmail.com> yazdı:

> Bu nedenle  2009.1'i sıfırdan kurak için   2009.1 iso dosyasını indirip "
> dd if=pardus_kurulan_2009.1_Anthropoides_virgo.iso   of=/dev/sdc1 ms=4M "
> komutu ile flash diske yükledim. Flash disk  fat 32 modda ve boot özellikli.

bu kısımı hatalı yapmışsınız. of=/dev/sdc1 yerine of=/dev/sdc şeklinde
yapmalısınız.
bu işlem sonucunda flash belleğinizdeki tüm veriler silinecek. ayrıca ms=4M
değil bs=4M olmalı.
sonuç olarak flash belleğinizi sdc ise isonun bulunduğu dizindeyken dd
komutu şöyle olmalı:

*dd if=Pardus_Kurulan_2009.1_Anthropoides_virgo.iso of=/dev/sdc bs=4M*

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:USB_bellekten_bilgisayara_Pardus_kurmak
> adresindeki adımları  ( isolinux dosyası yazma korumalı olduğu için )
> yapamadım.
> boot klasöründeki  "isolinux " dosyası   [rwxr-xr-x 2 root  root ]
> özellikli olduğu için  dosyayı syslinux  yapamıyorum.  Root yetkileri ile
> Chmod ; hatta chown komutları ile uğraştım ama sonuç alamadım.
> Yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.

artık syslinux kullanmanıza gerek yok, zaten şimdilik syslinux ile yapsanız
bile boot olmuyor.
neyse siz yukarıda yazdıklarımı yapın.

eğer flash belleğiniz büyük boyuttaysa(8GB veya 16GB) ve içindeki bilgileri
yedeklemek zor diyorsanız
size başka yöntemler anlatabilirim, değilse es geçiniz :))