[Pardus-kullanicilari] kde4_uzak_xp_deki yazıcı tanıtım sorunu "CUPS işlemi sırasında bir hata oluştu: 'client-error-document-format-not-supported"

Selcuk Ozkutuk eselcuk at gmail.com
1 Şub 2010 Pzt 14:29:31 EET

2010/2/1 Selcuk Ozkutuk <eselcuk at gmail.com>

> cups ve samba servisleri açık smb4k ve benzeri paketlerde kurulu ;ama yeni
> yazıcı kur - windows printer via samba dedikten sonra ıpsini/yazıcı adını
> yazayım veya grububu yazıcı adını yazayım  deneme çıktısı almak isteyince
> "CUPS işlemi sırasında bir hata oluştu:
> 'client-error-document-format-not-supported'." diye bir mesaj geliyor. kde4
> 'ü yeni kurdum işime yaramaz diye yanlışlıkla sildiğim 1 cevap yazıldıysa
> şimdiden özür dilerim . teşekkürler.

*Linux'ta Temel Yazdırma İşlemleri*

Belgelerin ya lpr veya lp komutuna dosya adları ile belirtilerek yazıcı
kuyruğunda bekletilmesi sağlanır. Yazıcı kuyruğunu ve yazıcının durumunu
lpstat -o veya lpstat -p komutu ile görebilirsiniz. Bir yazma işini iptal
etmek için cancel veya lprm komutunda yazdırma iş numarasını kullanın.
CUPS, yazıcı kuyruğunda bekletme artalan süreci cupsd olarak isimlendirilir.
Önce belgeleri PostScript biçimine daha sonra da yazıcının anlayabileceği
bir biçime çevirir. PostScript biçimini algılayamayan yazıcılar, belgeler
için, ızgaralanmış (rasterized) veya biteşlem (bitmap) biçimini kullanır.
Izgaralanmış belgelerin boyu PostScript halinden daha büyük olabilir ve bu
da yazıcıya gönderilme zamanını arttırır.
Filtreler, belgeleri bir biçimden diğerine dönüştürmek için kullanılan
araçlardır. CUPS bekleticisi gönderdiğinizi belgeye uygun bir filtre bulmak
için elinden gelenin en iyisini yapacaktır. Eğer belgenizi dönüştürmek için
herhangi bir filtre yüklü değilse, lpr:unable to print file:
client-error-document-format-not-supported.'e benzer bir hata alırsınız.
Pek çok uygulama kendi belge biçimleri için filtreler içermez. Bu
uygulamalar ile oluşturulan belgeler, yalnızca uygulamanın içerisinden
yazdırılabilir, aksi halde belgenin PostScript biçimine veya başka bir
biçime dönüştürülmesi gerekir.

diye birşey buldum (geniş hali"
http://www.debianblogs.com/debian_ve_windows_payla%C5%9F%C4%B1ml%C4%B1_yazd%C4%B1rma"
ama filitre diye 1 paket bulamadım.