[Pardus-kullanicilari] RAW print ve CodePage sorunu

Sencer HAMARAT sencerhamarat at gmail.com
30 Ara 2010 Per 13:18:27 EET

Yazıcının hızlı çalışabilmesi için CUPS driverları ile değil de raw modda
baskı almak istiyorum. CUPS sürücüleri ile herhangi bir sorun yaşamadan
Türkçe karakterleri bastırabiliyorum. Ancak shell'de oluşturduğum ve
içinde Türkçe karakteler olan düz metin dosyasını lpr ile raw olarak
yazıcıya gönderdiğimde türkçe karakterlerin yerine standart ascii
karakterler basmakta. İçinde Türkçe karakterler olan düz metin dosyasının
içeriği aşağıdaki gibidir.

# cat test.txt
ğüşıöç
ĞÜŞİÖÇ

# cat test.txt | lpr -o raw

Bir üst satırdaki komutla çıktı aldığımda karakterlerin yerine standart
ascii karakterler basmakta. RAW Modda yazıcıdan çıktı alırken bu sorunu
aşmak için ne yapmam gerekmektedir?

Sistem hakkında gerekli olabilecek bilgiler:

Yazıcı: EPSON LX-300+II
Yazıcı ayarları:
	Software Mode: ESC/P
	Character Table: PC857
	Internation Character Set For Italic Table: Italic U.S.A.
	IBM Character Table: Table2

CUPS detayı:
Bağlantı Noktası: usb://EPSON/LX-300+
Cups Sürücüsü: Epson Dot Matrix Foomatic/epson

Locale çıktısı:

LANG=tr_TR.utf8
LC_CTYPE="tr_TR.utf8"
LC_NUMERIC="tr_TR.utf8"