[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011 Beta 2 kurulum problemi

Hakan Urhan hakanurhan at gmail.com
28 Ara 2010 Sal 12:10:16 EET

Tekrar merhabalar.

Bu konunun üzerine kendimce gitmeye çalıştım ve sanırım problemi çözdüm.

Pardus Beta2'yi 1-2 defa daha kurmaya çalıştım ve her seferinde aynı
problemle karşılaştım.  En son denememde ise herşeyi aynı yaptığımı
düşünüyordum, ama son aşamadaki bootloader kurulumu kısmında, doğrudan
"sdc'ye kur" seçtim sanırım. Sonuç olarak en sonunda grub menüsünü
görebildim. Menüde Pardus, Windoze ve Mac OSX görünüyordu. Fakat bu sefer de
menüden Pardusu seçtiğimde

Grub Error 17

hatası almaya başladım. Konuyu biraz araştırınca problemin grub'dan
kaynakladığını buldum. Pardus Çalışan DVD ile sistemdeki /boot/grub/menu.lst
dosyasındaki Pardus kısmına, root (hd2,0) satırından hemen önce,

map (hd2) (hd0)
map (hd0) (hd2)

satırlarını ekledim. Bu şekilde hd2 olarak görünen diskimi hd0 gibi
gösterdim. Bu noktadan sonra boot ile ilgili problemim olmadı.

Sorunu özetleyecek olursam, grub birden fazla sürücülü sistemde ilk sürücüye
kurulmazsa bu tür bir problemle karşılaşıyormuş. Eğer 3. sürücüyü grub'a 1.
sürücü gibi tanıtırsak (çözüm yukarıda) bu problemi bertaraf etmiş oluyoruz.

Kendim çaldım kendim oynadım gibi oldu ama, benim gibi Pardus'u Beta
sürümlerinden kurarak denemek isteyenlere belki bir faydası olur diye çözümü
de paylaşmak istedim.

Kolay gelsin.

Pardus ekibinin ellerine sağlık.
Hakan Urhan