[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011 Beta 2 kurulum problemi

Hakan Urhan hakanurhan at gmail.com
16 Ara 2010 Per 09:15:08 EET

Merhabalar,

Dün akşam ODTÜnün FTP sitesinden Pardus 2011 Beta2 sürümünü indirdim ve
DVD'ye yazdım. Daha sonra sistemimdeki 3 fiziksel sürücüden bir tanesine
(Western Digital 160GB) Pardus'u kurdum (kurduğumu düşündüm). Diğer iki
sürücüde sırasıyla Windows 7 ve Mac OSX yüklü olduğundan,  kurulum sırasında
3. sürücüyü (kurulum sırasında sdc olarak görünüyordu) seçtim ve "Use Entire
Disk" gibi bir seçenek vardı, onu seçtim (kusura bakmayın şu anda işteyim ve
bu işleri dün gece evde yapıyordum. Bu detayda not almayı unutmuşum). Bir
sonraki aşamada da bootloader'ı nereye kurmak istediğimi sordu. 2 farklı
deneme yaptım (en baştan kurulum anlamında). Bir tanesinde "First Sector of
sdc", diğerinde ise "Same partition with Pardus" (bkz. yukarıdaki not alma
ile ilgili bölüm :) ) seçeneğini seçtim. Daha sonra kopyalama ve ayarlama
işleri tamamlandı. Herhangi bir hata veya uyarı almadan kurulum tamamlandı
ve sistemi tekrar başlattım. Boot sürücüsü olarak BIOS'tan Pardus kurduğum
sürücüyü seçmiştim. Ancak her iki kurulum demememde de sistemim boot
aşamasında takılı kaldı. Herhangi bir çıktı/uyarı/hata vermedi. Mac OS X
işletim sistemini başlattığımda, normalde eğer sistemdeki sürücülerde (DVD
veya sabit disk) bir bootloader yüklüyse bunu gösteriyor. Ancak oradan da
baktığımda, Pardus kurduğum sürücüde herhangi bir işletim sistemi ya da
bootloader algılayamadı. Mutlaka biliyorsunuz ya da duymuşsunuzdur. Windows
7, SATA disk edişimi IDE modundayken kurulur da, daha sonra bu AHCI ile
değiştirilirse, çalışmıyor (daha doğrusu açılmıyor). Buna benzer bir şey mi
var diye denedim ancak aynı sonucu (sistem açılmadı) aldım. Biliyorum
herhangi bir çıktı veremiyorum analiz etmek için ama bunun sebebi elimde
çıktı olmaması :) Bir fikriniz varsa ve paylaşırsanız sevinirim. En azından
problem çözümüne nasıl devam edeceğim konusunda. Bu geceki planım, Pardus
2009.2 kurmayı denemek.

Sistemim:
Intel i7 950 işlemci
Gigabyte X58A-UD3R anakart