[Pardus-kullanicilari] Pardus'da vcd/dvd izleyememek

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
27 Ara 2010 Pzt 22:36:26 EET

On Mon, 27 Dec 2010 20:08:50 +0200
Serdar Özgür <vefaliserdar at gmail.com> wrote:

> İyi akşamlar olsun.
>
> Onur bey, az önce yazdığınız gibi yaptım. Fakat sürücünün deyim
> yerindeyse cayır cayır ötmesinden ve sistemin kilitlenmesinden başka
> işe yaramadı. Ancak reboot ederek ve biraz da sistem elden gitti
> yeniden kurulum mu acaba kaygılarıyla bu donmanın önüne geçebildim.

 Sistem o kadar kolay elden gitmez içiniz rahat olsun :) Bir sorun
oluşur da sistem sağlıklı kapanmazsa bir sonraki açılışte F3 -> diski
onar seçeneği ile diski taratmanız yeterli.

> Çok şükür ki sistem normal açıldı ve şu an normal. Herhalde Pardus
> 2009.2 sürümüyle vcd/dvd izleyemeyeceğiz. Eğer uygun olursa linkini
> vereceğiniz yere hata raporu açabilirim. Bu sorunun bir daha
> yaşanmaması için 2011 sürümünde konuyu dikkate alırsanız ya da çözüm

 Bildiğimiz bir sorun olsaydı çözmeye çalışırdık ancak elimizdeki
donanımlarda bu sorunu tekrarlayamadığımız için yapabileceğimiz sizden
bazı bilgiler isteyip onlara göre tahminde bulunmak.

 2009 biraz daha oturmuş bir sürüm olduğu için birşeyleri kırabilecek
değişikliklerden uzak duruyoruz, 2011 şu anda hata düzeltmelerinin
daha rahat yapılabildiği bir sürüm, deneme şansınız varsa 2011 ile bir
denemekte fayda var.

 Sorunla ilgili olarak, vcd yi takıp yine gelen pencereyi iptal tuşu
ile es geçerek, konsole programı içinden

 mplayer -v vcd://

 yetmezse

 mplayer -v vcd://1   ya da 2

 komutları ile oynatmayı dener misiniz, çalışmazsa komut satırında
yazan çıktıyı bir metin dosyasına kaydederek (kopyala yapıştır olabilir
mesela) iletir misiniz ?

 Ayrıca çalışmazsa bu komutu verdikten sonra dmesg komutunun çıktısını
da ayrı bir dosyaya alarak (dmesg > /tmp/dmesg.txt  ile /tmp/dmesg.txt
olarak kaydedebilirsiniz) iletir misiniz ? Bu dosyalardan belki fikir
verecek bir şey çıkabilir.