[Pardus-kullanicilari] Pardus'da vcd/dvd izleyememek

Serdar Özgür vefaliserdar at gmail.com
27 Ara 2010 Pzt 09:52:46 EET

Günaydınlar olsun herkese

Bir süreden beri daha doğrusu 2009 sürümlerinin hiç birinde vcd/dvd
izleyemiyorum. Az önce bir kez daha vcd taktım disk sürücüme. Vcd diski
tanıdı ve 4 tane seçenek sundu. " kaffein ile aç " ı seçtim. Fakat kaffein
çöküş bilgisi ekranda belirdi. Bu kez kafein'i doğrudan açtım Vcd oynat
seçeneğini seçtim. Aynı çöküş uyarısı bir kez daha geldi. Fakat her ne
hikmetse her iki çöküş uyarısında da kafein kapanmadı. elimle kapatmak
zorunda kaldım.
Sonrasında Aygıt bildiricisi'ne tıklayıp " dosyaları dolphin ile aç " ı
seçtim. Ve vcd dizini içindeki mpegav dizininin içinin boş olduğunu gördüm.
Akabinde de vcd - mpegav dizininden çıkabilmek için dolphin uygulamasını
sonlandırmak zorunda kaldım.
Sanırım vcd/dvd izleyememe sorunu Pardus'un mpegav dizininin içini
görememesinden kaynaklanıyor. Zira WinXp'de, W.Media player'da vcd/dvd
izleyemeyince hemen vcd dizinindeki mpegav klasörünü açıp buradaki dosyayı
tıklayıp,  Gom Player'la aç deyip izleme yapabiliyordum.

                                                                  Serdar
Özgür.