[Pardus-kullanicilari] korsan yazılım

Husrev wapper at gmail.com
26 Ara 2010 Paz 10:56:48 EET

2010/12/26 huseyin bilen <bilenhuseyin at gmail.com>

> Kısacası benim naçizane tavsiyem 6 ay hiç windows kullanmayın her işinizi
> Pardus ile yapmaya kendinizi zorlayın,

Ben tam tersini düşünüyorum. Alışana kadar çift işletim sistemi kullanmayı
tavsiye ediyorum.

Hüseyin bey, yaş olarak da tecrübe olarak da benden büyüktür, söylediklerine
saygı duyarım ama, herkes kendisi kadar azimli istekli olamayabilir. Ben
mesela bu işi o kadar katı çizgiler içinde tutmuyorum. 6 ay başka bir sistem
kullanmadan Linux kullanamazdım ilk başladığımda. Ancak yavaş yavaş alıştım.
Bütün problemlerini üst üste koyup, hepsini aralıksız çözebilenlere hayretle
baksam da kendim hiçbir zaman o kişi olamadım. Çünkü insan yoruluyor, nefes
almak istiyor, bazen (belki de benim işim bu olduğundan) yapmak zorunda
olduğunuz şeyler sisteme uyum süreci içinde yetişmiyor. Böyle olunca insan
bıkabiliyor.

İTÜ Bilgisayar mühendisliği son sınıf okuyan öğrencilerin çok
azı Linux kullanıyor. Kullanabilenlere sihirbaz gözüyle bakıyorlar. Sebebi
ise belli bir vakte kadar yapması gereken mesleki işlerini Linux'ta yapmaya
kalkıştıklarında çalışmayan donanımlarını çalıştırmaya uğraşmaktan
yetiştirememeleri.

Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla sizin bilgisayarda yaptığınız şeyler
genel olarak gönüllülük ve eğlence odaklı şeyler, Linux'a ilk başlarda
alışmak için çok uğraşmışsınız ve bu süre içinde çok şey öğrenmişsiniz.
Ancak bunda azminiz kadar olmasa da, bir problemi çözmeye harcadığınız
saatlerinizin yetiştirmeye çalıştığınız bir projeyi geciktirmeyişinin de
etkisi büyük. Sizin konumunuzdaki bir insanın zorlanarak yaptığı şeylerden
keyif alması beklenen bir durum. Ancak aynı keyfi işlerini yetiştiremeyen
kişilerin almasını bekleyemeyiz.

İyi günler.

Hüsrev Özayman