[Pardus-kullanicilari] korsan yazılım

Ahmet AKMAZ ahmetakmaz at gmail.com
26 Ara 2010 Paz 09:16:41 EET

Merhabalar

Celalettin Beyin dile getirdiği bir takım sıkıntılar, beni de rahatsız
etmektedir. Pardus ile ilk defa 2007 sürümü çıktığı zaman tanışmıştım. O
günden beri de -bir takım sıkıntılarla birlikte- elimden geldiğince takip
etmeye çalışıyorum. Bunlara kısaca temas edecek olursak şöyle
sıralayabiliriz.

1) Her sürüm sanki ayrı bir işletim sistemi olarak çıkmaktadır. Bilhassa bu
madde Pardus 2011'de hat safhaya ulaşmıştır. Eğer çıkarılan sürümler, ayrı
sistemler olarak planlandılar ise bu niçin kullanıcılar ile
paylaşılmamaktadır, anlamış değilim. Yok değilse o Windows XP ve 2009.2
kurulu makineye kurduğum 2011'e ait gurup Windows'u tanıdı fakat ne hikmetse
2009'.2'yi tanımadı. 2009.2 CD'si ile gurubu yüklemek istedim bu defa da
hata verdi. Neyse deyip geçtim.

2) Alışmış olduğumuz bir takım programları yeni sürümlerde göremeyince insan
kendini yabancı hissetmektedir. Mesela; Konqueror'dan Dolphin'e geçiş gibi.
Bu arada bana lütfen "isterseniz Konqueror'ı ön tanımlı yapabilirsiniz"
demeyiniz. Mühim olan benim neyi yapıp neyi yapamadığım değil sistemle
birlikte gelen ön tanımlı uygulamalardır. Hâlâ bir sözlüğün 2011'de
bulunmayışı bana göre bir handikaptır.

3) Test sürümleri çıkartılırken önceliğin geniş kullanıcı kitlelerini
yakından ilgilendiren konulara verilmeyişini hele hiç anlamış değilim. Bu
cümleden olarak uzun süre HP 1000 Laser yazıcımı tanıtamamıştım. Bunun için
hata kaydı da girmiştim. Şimdi sistem, yazıcıyı tanıyor ancak çıktı
alamıyorum.

4) Yeni bir uygulama piyasaya çıktığı zaman uygulamanın özelliklerinden
ziyade aşırı bir övgü ile reklamının yapılmasına gidilmektedir. Bunun ön son
örneği; Chromium Browser'der. Daha ilk açtığımda hiç de hak etmediği bir
tanıtımın yapıldığını hemen anladım. Buna gerek var mı?

Bu kadar menfiliklerin yanında Pardus ile tanışmamın bana olumlu yansımaları
da oldu elbette. İşletim sistemleri olmak üzere bilgi iletişimi hakkında
daha yakın bilgilere sahip olduğum gelmektedir. Beni en çok mutlu eden husus
ise bir sıkıntım olup bunu paylaştığım zaman derdime samimiyetle cevap
arandığını görmem olmuştur.

Sevgi ve saygılarımla...

--
Ahmet AKMAZ

Karanlık ebedî değildir. Aydınlık günler için mücadele gerekir.