[Pardus-kullanicilari] Rosegarden'da ses çıkmama problemi

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
13 Ara 2010 Pzt 12:46:56 EET

On Mon, 13 Dec 2010 12:19:55 +0200
Ferit MAYATÜRK <ferit.mayaturk at gmail.com> wrote:

> Herkese merhabalar!

Merhaba,

> Rosegarden programında ses alamıyorum.
> Timidity servisi açılışta başlayacak şekilde ayarladım. Rosegarden'ı açmadan
> önce QjackCtl programını da açıp başlatıyorum, ancak ses çıkmıyor.
> (Araştırdığım kadarıyla yapmam gerekenlerin bunlar olduğunu sanıyorum.)

Rosegarden jackd sunucu açık değilse qjackctl'yi veya kendi jackd sunucu
başlatma penceresini açıyor fakat yine de hatanın ne olduğunu görebilmek için
yapmanız gereken adımları aşağıda anlattım.

> Konsol ekranında timidity greenslvs2.mid komutuyla midi çalabiliyorum:

> QjackCtl programını konsol ekranında jackd -r -d alsa -d hw:0 -r 48000 -p
> 1024 -n 2 -X raw komutuyla da çalıştırdım (Mesaj çıktısında /usr/bin/jackd
> -r -dalsa -dhw:0 -r48000 -p1024 -n2 -Xraw komutunda boşlukların unutulduğunu
> düşündüğüm için). Ama sonuç değişmedi.

Öncelikle Rosegarden, qjackctl programlarını kapatın.
jackd sunucuyu kapatın: pkill -f jackd
Kapandığından emin olun: pgrep -l jackd
Konsoldan jackd sunucuyu başlatın: /usr/bin/jackd -dalsa -dhw:0 -r48000
-p1024 -n2
Daha sonra Rosegarden'ı başlatın, ses almayı deneyin.

Bir de Rosegarden'da ses almak için hangi adımları izliyorsunuz? Midi aygıt
bağlayıp mı deniyorsunuz?

Yukarıdaki adımların çıktılarını da yazmayı unutmayın. Bu adımların sonucunda
yine ses alamazsanız, kullanıcı yöneticisini açın. Kendinizi "jackuser"
grubuna ekleyin ve oturumu baştan başlatın (logout - login).

Sonra yukarıdaki adımları tekrar deneyin.

--
H. İbrahim Güngör <ibrahim () pardus ! org ! tr>