[Pardus-kullanicilari] openoffice.org

Hasan Bektaş hasbektas at hotmail.com
5 Ara 2010 Paz 01:48:42 EET

Anıl Bey'e tekrar merhaba,

Sesli harfler ve özellikle a üzerine koymak istediğim işaretlerle ilgili
sorunumu aktarsam belki benim aklıma gelmeyen bir cevap
bulursunuz ümidiyle derdimi size aktarayım dedim ama baktım ki kmaili
kullanarak bu işi yapamayacağım. Şimdi openoffice.org writer
kullanacağım sonra iletiye aktaracağım.
Elan, şimdileyin kavramı ile babamın kardeşini aynı “hala” sözcüğüyle
yazmaktan rahatsız oluyorum. Bu platformdaki arkadaşların yardımıyla
kolaylıkla “hâlâ” yazabiliyorum. Bunun için a,ı,o,u harflerini “alt gr” ile
birlikte basmak yeterli oluyor.
Oysa: Hâlâdaki birinci a uzun, ikinci a ince okunuyor.  Bir yabancını
Türkçe öğrendiğini düşünün, hangisinin uzun, hangisinin ince
okunacağını nereden bilsin?. Bu sorunu içeren tüm sözcükleri
ezberlemesi gerek. Uzun okunacak “a'yı” şapkalı a dan farklı bir
biçimde yazmakla sorunu kökten halletmek mümkün.
Örneğin: Hālâ  ya da hãlâ gibi. İşte haladaki ilk a'yı alt gr kullanarak
kolaylıkla yazabildiğim ikinci a gibi yazabilme olanağım var mıdır? Ekle,
kopyala işlemleriyle uğraşmadan.
Dier bir sorun ya da ben öyle sanıyorum. Yukarıdaki metinde "Elan" ile
başlayıp "uğraşmadan" sözcüğü ile biten bölümü openofficede yazdım,
orada yazdığım anlaşılsın diye italik ve koyu yapıp kopyaladım, iletiye
yapıştırdığımda ne koyuluğu ne de italiklği kaldı!.

Derdimi anlatabildiğimi umarım...
Sağlıklı uzun ömür dileklerimle....
Hasan
,

ã    ""a (LibreOffice akıllı tırnak kullandığı için başka bir şey de
seçilebilir)

Cumartesi 04 Aralık 2010 günü (saat 12:51:00) Anıl Özbek şunları
yazmıştı: