[Pardus-kullanicilari] openoffice.org

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
4 Ara 2010 Cmt 12:51:00 EET

04 Aralık 2010 03:13 tarihinde Hasan Bektaş <hasbektas at hotmail.com> yazdı:

> Merhabalar,

Merhaba,

> Üzerinde " ¨ " ya da " - "  işareti bulanan "a" yazmanın kolay bir yolu var
> mıdır? Kolay yolu yoksa zor olana da razıyım.

Hepsini denemedim aklıma gelen yöntemler şöyle:

1. Otomatik düzeltme'yi kullanabilirsiniz. Normal şartlar altında
yazmayacağınız küçük özel karakter dizilerine bu karakterleri atayarak
kolayca yazılmasını sağlayabilirsiniz. Ekle > Özel karakter... ve Araçlar >
Özel karakter düzeltme seçenekleri... bu yöntem için yardımcı olacaktır [1].
Örneğin:

à    ''a

á    a''

ã    ""a (LibreOffice akıllı tırnak kullandığı için başka bir şey de
seçilebilir)

ä    ..a

å    %%a (veya °°a, derece karakteri için: Alt GR + Shift + " veya Alt GR +
Shift + 0)

2. à á â ã ä å æ À Á Â Ã Ä Å Æ gibi karakterleri bir belgeye kaydedip, bu
karakterleri kullanmaya ihtiyaç duyduğunuzda açıp, kopyala yapıştır yaparak
kullanabilirsiniz.

3. KDE'nin KCharSelect aracını (Uygulamalar > Yardımcı Programlar >
KCharSelect (Karakter Seçici)) veya LibreOffice'nin yerleşik olarak gelen
Özel Karakterler aracını (Ekle > Özel karakter...) kullanabilirsiniz.

4. Bu iş için özel bir LibreOffice eklentisi varsa onu kullanabilirsiniz.
Örneğin kısa bir aramayla Compose Special Characters [2] isminde bir eklenti
buldum bu konu hakkında. Bende çalışmadı CSC kısayolları ama siz yine de bir
göz atabilirsiniz.

5. Mümkün olup olmadığını bilmiyorum ama klavyede kullanmadığınız tuşları bu
karakterleri basacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

OpenOffice.org Wiki'de de şöyle [3] bir belge var bakabilirsiniz. Daha fazla
yardım bulabileceğinizi düşündüğüm OpenOffice.org Türkiye'ye [4] de
bakmanızı tavsiye ederim.

[1] http://imgur.com/KpL3g
[2]
http://extensions.services.openoffice.org/project/ComposeSpecialCharacters