[Pardus-kullanicilari] Pardus'u Windows'tan USB'ye yazdırmak için bir araç

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
25 Ağu 2010 Çar 00:26:25 EEST

Merhaba,

25 Ağustos 2010 00:11 tarihinde turgut reisfb <turgutreisfb at gmail.com>yazdı:

> 1 ben mi beceriksizim :) (bence bu yüzden)

sanmıyorum

2 Pardus'un açılma yöneticisi yada başlangıç yöneticisi (artık her neyse) mi
> farklı

evet sorununuz bu ve önceki sürümlerde çok ufak ama önemli bir şeyler yapmak
gerekiyordu. 2009.1 sürümünden sonra unetbootin ve puding
tamamen işlev dışı kaldı. şu anda kalıbı hiç bozmadan usb diske yazmak
gerekiyor.

3 UNetbootin bir çok dağıtıma uyumluyken neden Pardus'e uyumlu  değil

önceden unetbootin ile işlemlerin çoğunu yapıp birkaç dosyanın adını
değiştirip müdüre parametre vermek yetiyordu.
2009.1 sonrasında hibrit iso oluşturulmaya başlayınca müdüre ne parametre
verdiysem kabul etmedi :)
özetle dd komutu ile kalıbı yazmak tek yol oldu.

4 Puding in sonu ne olacak

bir staj projesiydi ve geliştiricisi (Gökmen) neden programda gerekli
düzenlemeleri yapmadı buna en iyi kendisi cevap verecektir...

> 5 benim donanımlarım mı uyumsuz

bazı pc'ler usb'den boot etmekte sorun çıkarabiliyor ama mesela unetbootin
ile ubuntuyu deneyin onda sorun yoksa donanım kaynaklı değildir.

6 Biz usbden bir kaç tıkla kurulacak Pardus'a ne zaman kavuşacağız

aslında şu an gerçekten çok kolay bir şekilde bu işlem oluyor. belki resimli
bir belgemiz yok ondan tam anlaşılmıyor. (aklımda bi gün yazacağım). hatta
ben şu an aynı usb bellek ile hem Pardus, hem ubuntu, hem Win7, hem Wim XP
kurabiliyorum. önemli olan
her birisinin boot etme özelliklerini bilmek.

> 7 2011 sürümde bu durum ile ilgili bir çalışma var mı

yeni sürümde köklü değişiklikler olacak çalışan cd ile kurulan cd
birleşebilir, şimdiden konuşmak erken bence...

8 bla bla bla ............

> fazla uzatmayım hepinize saygılar

saygılar bizden...