[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011 Yeni özellik istekleri. - Adlandirma sorunu.

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
19 Ağu 2010 Per 00:19:03 EEST

2010/8/19 Husrev Ozayman <husrev at ozayman.com>

> Yazmayayım diyorum ama kendimi tutamıyorum.

Doğru, teknik konulardan saptık :)

> Pardus'un sürümlerine latince isimler verilirken kimseden tepki gelmiyordu
> da dedelerimizin kullandığı bir kelime topluluğa isim olarak verildiğin de
> mi olay oluyor?

Tepki ona da geliyor gelmediğini nereden çıkardınız? Orada belki
uluslararasılık olduğu için bilimsel dilden (kimseye ait olmayan diyelım)
seçim yapılmış, ama ben onun da Türkçe olmasından yanayım.

Bu kelimeye itiraz eden çakma solcularımızı darbe sonrası dönemlerinde
> TRT'de çalışan ve insanların kelimelerini sansürleyen sansür memurlarına
> benzetiyorum. İmkanları olsa günlük hayatta bu tür kelimeleri
> yasaklayacaklar.
>
> Solcuyum diyorsanız sizden özgürlükçü olmanız beklenir. Yasakçı, dayatmacı
> değil.
> Dindar bazı insanları şekilcilikle eleştiriyorsanız sizin yapılan işlere
> onlara verilen isimlerden daha çok önem vermeniz beklenir.

Bunları nerden çıkartıyorsunuz bilmiyorum ama konu ile bir ilgisi yok. Biz
yabancı kökenli bir kelime yerine Türkçe kullanalım diyoruz, fikrimizi beyan
ediyoruz, sizin buna bile tahammülünüz yok gibi görünüyor. Sanırım elinizden
gelse Osmanlıca konuşalım diyeceksiniz.  Değişik ilgisiz yerlere
taşımışsınız konuyu, ilgimiz yok bunlarla.

> [...]
> yapılsa ne düşünürsünüz?" Gayet doğal olarak listede "yapılana değil verilen
> isme önem veren, şekilci" ve "kendisinin (hoşlanmadığı) / (doğru bulmadığı)
> şeyleri engellemek isteyen, yassahçı" zihniyetli faşist birileri olduğunu
> düşünürsünüz.
>
> Ben de şu yapılanın, farz-ı muhal olarak söylediğimin x eksenine göre
> simetriği olduğunu düşünüyorum ve sizden düşünmenizi beklediğim şeyi ayniyle
> düşünüyorum. Evet, listede yasakçı ve şekilci insanlar var ve bu yasakçılığı
> yaparken özgürlükçü ve yenilikçi bireyler gibi konuşuyorlar. Ben ise

Tamam, hepimiz gülmeye devam edelim, sonuçta fikir beyanı bunlar.

Not: Hüsrev Bey sağolsun, Farz-ı Muhal'i de öğrenmiş olduk, bilmeyenler
için:
http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=farz%C4%B1muhal

Selamlar,

Emre