[Pardus-kullanicilari] YNT: Pardus 2008 Güncellemeleri Sona Eriyor - Pardus 2008 Yaşam Sonu

selim ok selimok at gmail.com
14 Ağu 2010 Cmt 15:41:58 EEST

Merhaba,

Bence elestirilerinizde haklisiniz. Ancak ben kendi adima benzer durumlarla
karsilastigimda alinganlik yapmak yada tepki gelecegi endisesiyle sessiz
kalmak yerine, yeri geldikce elestirilerime, önerilerime devam ediyorum.
Ancak bu sekilde aradigimiz ideale ulasabiliriz. Tabii elestiri yaparken
olabildigince yapici olmak ve duygusal bir takim ifadelerin olabildigince
önüne gecmek lazim.

Örnegin Milky konusunda ilk karsi cikanlardan biri benim, Gelistirici
listesinde sanirim ilk kez gündeme bu sayede gelmisti. O günden bu güne bir
degisiklik olmamis olmasi karar alma süreclerindeki eksiklerimizden
kaynaklaniyor diye düsünüyorum. Ne Milky seti olusturulurken kullanicilara
veya gelistiricilere soruldu, ne üretim sürecine dahil edildi ne de geri
bildirimler dikkate alindi. Su anda benzer problemleri nasil asariz
sorusunun cevabini Pardus-Camia listesinde[1] ariyoruz. Eger haberiniz yoksa
girip üye olun ve tartismalara katilip kendi düsüncelerinizi aktarin.

Sunu da hatirlatayim, özgür yazilim bize bir cok imkani veriyor, Milky
setini kaldirip yerine baska bir simge seti kurabiliyoruz, yada KDE
sevmiyorsak baska bir masaüstü kullanabiliyoruz. Maalesef tüm bu
seceneklerin bize sunulabilmesi icin yeterli is gücü yok (bunun da ayrica
konusulmasi ve sorgulanmasi gereken sebepleri var tabii ki). Bu nedenle
herkesi memnun etmek mümkün degil. Emin olun Milky yerine baska bir simge
seti gelse, bir cok kullanici isyan etmeye baslar :)

Örnekleri sadece Milky üzerinden verdim ama tüm diger konular icin de
gecerli bu. Özel bir sindirme politikasinin oldugunu düsünmüyorum ancak
gelistiricilerin ve bazi kullanicilarin, topluluk (yani tüm pardus
kullananlar ve sevenler) ile iliskileri cok ama cok zorlastirdigini
düsünüyorum. Kisacasi bir halkla iliskiler sorunu var ortada. :)