[Pardus-kullanicilari] YNT: Pardus 2008 Güncellemeleri Sona Eriyor - Pardus 2008 Yaşam Sonu

H.Adil Dönmez adildonmez at gmail.com
14 Ağu 2010 Cmt 15:09:11 EEST

Merhaba.

Çıktığı ilk aylardan beri Pardus kullanıyorum. Adının Türkçe olmaması pek
hoşuma gitmediği halde Pardus'u çok sevdim.

Tarayıcımı ve ağ kameramı tanımadı; ses çıkarmadım, senelerce bekledim...
Bunları hala doğru dürüst kullanamıyorum ama biliyorum ki sorunun tamamı
Pardus'tan kaynaklanmıyor... Tarayıcıyı kullanabilmek için diskimin bir
tarafında XP'yi tutuyorum. Soranlara da çocuklar XP'de oyun oynadığı için
kaldıramadığımı söylüyorum. Dizüstü bilgisayarımın uzaktan kumandası ile
masaüstü bilgisayarımdaki tv kartının kumandasını kullanabilmekten ümidimi
keseli hayli zaman oldu; artık onları yok sayıyorum... Kendi kendime diyorum
ki: "Pardus ile, bilgisayara uzaktan kumanda etme ve faks alıp gönderme
dışında bütün işlerini görürsün."

Bu tarz eksiklerine karşın, Pardus'un yaşaması gereken bir proje olduğuna
inandığım için, hiçbir hatasını (bugüne kadar) yüksek sesle dile getirmedim.
Abartısız yüzlerce kez Pardus kurdum. Bir sürü arkadaşımı kullanıcı
yaptım... Bulunduğum hiçbir ortamda, hiç kimseye Pardus için kötü bir laf
söyletmedim... Artık Pardus'un kötü yönetildiğini düşünsem de bu tavrımı
değiştirmeye  niyetim yok... Çünkü resmi bir proje olduğu için, bir
TC.vatandaşı olarak kendimi (payım oranında) Pardus'un sahibi kabul
ediyorum. *Yani ben hancıyım!...*

Uzun zamandır bu listeye üyeyim. Yardım eden tüm üye dostlardan ve
geliştirici arkadaşlardan Allah razı olsun; çok yararlandım. Hala da
yararlanıyorum. Ama son zamanlarda bazı şeylerin beni rahatsız etmeye
başladığını görüyorum. Sanki listede bir dikta havası seziyorum... Bunu
duyumsatacak olaylar var. Örneğin: Pardus yönetimi için yazılan olumsuz
mesajlar hemen, "Bunu buraya değil Polemik Listesi'ne yazın!..." gibi bir
uyarıyla karşılaşıyor... Ancak olumlu hiçbir mesaja "Polemik Listesi"nin
adres gösterildiğini görmedim. Yönetim, en başından kesin tavır koyup önünü
aldığı için, sürüm isimlerinin neden ısrarla Latince yazıldığını
sorgulayamıyoruz... Buna alıştırıldık!... Ama, bu katı tavırlar öyle bir
ortam yarattı ki, ben Pardus'un sistem ayarları penceresinin ne kadar
yetersiz bir grafiğe sahip olduğunu belirtip, bununla neden
ilgilenilmediğini sormaya korkar oldum... Pisi'deki paket açıklamalarının
bir kısmının neden hala İngilizce olduğunu soramıyorum... Bu listeye
gönderilen "Tasmamı geri ver" başlıklı  bir sürü mesajı yok sayarak
Tasma'nın neden "Sistem ayarları" ile değiştirildiğini; birkaç ayrı
platformda tartışma konusu  olmuş, topluluğun geneli tarafından beğenilmemiş
Milky simge setinin neden ısrarla ikinci sürümde de dayatıldığını sormaktan
çekiniyorum... Bu galiba özgür yazılım ortamlarına özgü bir durum!...

Bu mesajı yazmaya ve yukarıya çekinerek koyduğum "dikta havası" ibaresini
eklemeye bir başka tespitim zorladı: Son zamanlarda bazı kişiler, yönetici
ve geliştiricilerin adeta avukatlığına soyundular. İsimlerin önemi yok,
örnek çok yeni:  Bay X, daha önce yazdığı bir mesaj üzerine
geliştiricilerden birinin yazdığı yanıtı anlayamadığını belirtiyor. İlk
mesajı okumuştum. Geliştirici arkadaşın yanıtını görünce, ben de
anlayamamış, yanlışlıkla başka bir sorunun cevabı olarak gönderildiğini
düşünmüştüm. Ama birden ortaya Bay Y çıktı ve sanki geliştirici arkadaşımız
tarafından bu iş için görevlendirilmiş gibi, Bay X'e bunda anlaşılmayacak
bir şey olmadığını, sanki kendisi üçüncü bir kişi değil de olayın
taraflardan biriymiş gibi bir tavırla anlatmaya kalktı...

Farz edelim ki yanıtı gerçekten de Bay X anlayamamıştı: Bu durum sevgili Bay
Y'nin bu yukarıdan bakan tavrını açıklar mı?

Son söz olarak şunları söylemek istiyorum: Çatlak sesler her zaman zarar
vermek için değil, bazen iyiye giden yolu işaret etmek için de çıkıyor
olabilir. Lütfen çatlak seslere tahammül edin...

Saygılarımla.

H.Adil Dönmez

--
Pardus'u denemelisiniz!...