[Pardus-kullanicilari] (Mono C#) Bir programın çalıştırılma şekli nasıl test edilebilir?

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
26 Nis 2010 Pzt 17:44:17 EEST

2010/4/4 Serkan KURT <ssserkkk at yahoo.com>

> Merhaba
> Mono C# ile bir uygulama geliştirmeye çalışıyorum. Programı local.start ile
> açılışta çalıştırıyorum fakat bir kullanıcı root yetkisi ile programı
> çalıştırdığında programın farklı işlevler yapmasını istiyorum. Bunu nasıl
> test edebilirim?

python'da os.getuid() ile root olup olmadığını anlamak mümkün. os.getuid()
root kullanıcısı için tek bir değer döndürür, çünkü root id'si linux
çekirdeği kullanan sistemlerde 0 oluyor yanlış hatırlamıyorsam. getuid bir
örnek, kullanıcı bilgisini almanın daha birkaç yolu var.

Aynı şekilde, C#'ta da benzer yöntemle kullanıcının id'sini almanın mümkün
olduğunu düşünüyorum. Yalnız yazacağın uygulamanın cross-platform olabilmesi
için de Windows veya diğer platformlar için istisna kodu eklemen
gerekebilir.

Belki buradaki bilgiler işe yarayabilir:
http://bytes.com/topic/c-sharp/answers/214216-get-current-user-name-system

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net