[Pardus-kullanicilari] Ubuntu tabanlı Pardus

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
25 Eyl 2009 Cum 09:59:51 EEST

Arkadaşlar
2006 dan Pardus 2007 ye geçiş bizlerde büyük coşku yaratmıştı. 2007 Pardus
karşımıza yepyeni bir altyapı ve kombinasyon ile bizleri mahir elleriyle
kucaklamış, kolay kullanımımı, masaüstü velhasılı tümüyle bizleri coşturmuş
ve bunu takiben 2008 her ne kadar 2007 kadar heyecan yaratmasa da
yenilikleri uygulamaları, donanım tanımaları v.s yanında artan son kullanıcı
grafik ortamdaki mahareti kolaylığı yadsınamaz.2008 kullanırken KDE4
masaüstü uygulaması çıkınca birçok arkadaşımızda olduğu gibi bende de oluşan
aşırı merak ile 2008 e KDE4 kurup denediğimde bu gün kullandığımız 2009 da
yakındığımız hususları görüp Opensuse KDE4,Kubuntu KDE4 ve Mandriva KDE4
versiyonlarını kurup denediğimde yakındığımız, şikayetçi olduğumuz her şeyin
hemen hemen aynı olduğunu bazı dağıtımlarda sorunların bir fazla bazılarında
ise 1 eksik olduğunu gördüm. KDE4 ü masaüstü olarak kullanan dağıtımlardan
Mandriva diğer dağıtımlara göre bir puan daha iyi.Opensuse de KDE4
network-manager problemli çalışıyor,Eğer 1 bir tek ISSD kullanıyor 2 farklı
wireless  ve 2 WPA şifreli ağınız yanında birde ethernet bağlantınız varsa
wireless ilk açılışta sizi hangi profile bağlandıysa onu kullanmalısınız
eğer diğer wireless profilini tercih edecek veya ethernet bağlanacaksanız
öyle tek veya çift maus tıklamasıyla bağlanmanız imkanı yok, son çare Yast ı
açıp şifrenizi girip ağ bağlantınızı sıfırdan oluşturmak kadar uğraşı ile ağ
profil tercihinizi değiştirip bağlanabiliyorsunuz, Mandriva bu konuda çok
daha iyi Pardus da ki kadar kolay kullanımlı mahir bir network-manager i
var, onunda tek kusuru eğer bilgisayarınızda bir dahili wireless kartı ve
birde usb wireless iniz varsa vede bunlardan sabit wireless kartı linux ile
modeminizi görüp siyal alıp bağlantı oluşturamıyorsa wlan0 olarak
tanımladığı bu kart ile sizi internete taşımak istiyor bilgisayarınızı ilk
açtığınızda. İster istemez network-managerden wireless için wlan1 tercihi
ile ağları tekrar taratıyorsunuz. Tıpkı Pardusda olduğu gibi sizin Profil
olarak verdiğiniz ağ isminin baş harfinin alfabetik sıralamasındaki sıraya
göre wireless tercihi yaparak bağlanıyor. Tabi bu bağlanma şekli alfabetik
değilde sinyal gücüne göre olsa yiyipde yanında yatılmaz.Velhasılı Pardus
2009 KDE4 kullanım sorunları 2008 e KDE4 kurulduğunda yaşananlardan farklı
olmadığı için beni pek şaşırtmadı, tabii durum böyle olunca bu KDE4 ile
karşımıza gelen Pardus 2009 ne kadar geliştiği , son teknolojileri ve
programların en son sürümlerini  kullandığı pek fark edilmiyor.KDE4 ün
gelişmesi ve bizlerin KDE4 e adaptasyon süreci bir birine paralel
ilerledikçe her şey gözümüze bir daha güzel gözükecek.Benim şahsi görüşüm
2009.1 sürümünden evvel Pardus 2009 KDE4 e elimiz alıştırmamız için büyük
bir fırsat.2009.1 ile birlikte yakındığımız birçok olay, bizleri mailing
listen okuyarak edindikleri izlenimlerimiz ve tenkidlerimiz doğrultusunda
KDE4 entegrasyonu ile KDE3.5 deki alışa geldiğimiz kullanım kolaylıklarını
KDE4 e adapte ederek bizlere daha kullanışlı,mahir bir masaüstü ile 2009.1
Pardus u bize duyuracaklardır. İyi günler