[Pardus-kullanicilari] linux hakkında

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
20 Eyl 2009 Paz 21:39:11 EEST

On Sunday 20 September 2009 15:13:18 ismail Aslan wrote:
> [...]
> Galeon 705
> Epiphany 707
>
> Vista işletim sistemi (aynı bilgisayara diğer partitasyonda)
> Google Chrome 1936
> Safari 2360
> İnternet Explorer 499
> firefox hata verdi
> internet explorer hız bakımından linux işletim sistemindeki
> tarayıcılardan aşağıda olmakla birlikte linux un en hızlı tarayıcısı
> vistanın en hızlı tarayıcılarını geçemiyor.Peki kim yavaş bir tarayıcıda
> çalışmak ister?Yada linuxta bu dezavantaj nasıl aşılır bilen var mı?

Bu sonuçlar sizin donanımınıza verilen destekten kaynaklanabilir. Bu yüzden
genelleme yapmak doğru olmayabilir. Yine de Chrome'un Linux sürümü ile daha
hızlı bir tarayıcıya sahip olacağımızı düşünüyorum. Örneğin bende bu test
Firefox'a 1419 puan verirken henüz geliştirilme aşamasında olan Chrome'un
Linux sürümüne 2751 puan veriyor. Üstelik Chrome'a bir haksızlık yapıp aynı
anda birçok sekme açık bırakmıştım. Firefox'ta ise tek sekme açıktı.

>  Linux için bir dezavantaj sözkonusuymuş öğrendiğim kadarıyla
> sitelerdeki flash kapalı kod olması dolayısıyla linuxta hız problemine
> neden oluyormuş.

Kısmen doğru; fakat bu testte bunun etkisi olduğunu sanmıyorum. Flash ile
ilgili bir test göremedim.