[Pardus-kullanicilari] Ubuntu tabanlı Pardus

Kılıç Köken kilickoken at gmail.com
16 Eyl 2009 Çar 22:25:29 EEST

Pek yeri değil aslında ama, zaman zaman aklımı kurcalayan bir soru olduğu
için sormak istiyorum:

Hepimiz biliyoruz. Linuks dünyasının, seçim yapılsa tek başına iktira
gelecek kadar önemli bir kesimi Ubuntu kullanıyor. Türkiyede de, Pardus
kullanıcılarının tek başına "anayasayı değitirebilecek" bir çoğunluğu aynı
zamanda Ubuntu da kullanıyor. (sezgilerime göre)

Acaba Pardus karar vericileri arasında, Pardusun Ubuntu üzerine oturtulması
konusu hiç gündeme geldi mi?

"Özgün bir dağıtım olmak" gerçekten hoş ama; genel kapsamda Linuks
dünyasında harcanan emeklerin birleştirilmesi, Pardus özeli kapsamında da
kullanıcılara daha geniş olanaklar sağlanması sonucunu doğuracak böyle bir
yapısal değişiklik yararlı olabilirdi sanırım.

Pardusa harcanan çaba, zaten mükemmele yakın Ubuntunun yerelleştirilmesine
ve sağlamlaştırılmasına harcansa; yani Pardus daha oturaklı ama yerel bir
Ubuntu olsa, ama adı da Pardus olsa; kullanıcıların da 3 bin yerine 30 bin
yazılım seçme olanağı olsa hoş olmaz mıydı? Hem de insanlarımızı "hangisini
kullansam" sıkıntısından kurtarmış olurduk.

Bazı üstatların, "kaynak açık, buyrun söylediğinizi kendiniz yapın"
diyeceklerini tahmin ediyorum. Eğer bunu yapabilecek birikimim olsaydı, hiç
şüphe yok yapardım. Ama ne yazık ki yok. O yüzen bunu yalnızca hayal
ediyorum.