[Pardus-kullanicilari] Pardus server olarak?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
6 Eyl 2009 Paz 14:14:42 EEST

On Sun, 06 Sep 2009 13:44:01 +0300
Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga at gmail.com> wrote:

> Merhabalar,
> Az buçuk Tübitak Proje yönetimi mantığını daha önce Tübitak'tan proje
> almış (kurum olarak) birisi olarak biliyorum Onur Bey...
>
> Bu listede yazarak da bu işin olmayacağını da biliyorum. Bu listelere
> yazarak Tübitak'a bütçe artımı için dilekçe yazdığımı düşünmediniz
> umarım!? Sadece fikir paylaşımı olması açısından kendi fikrimi
> açıkladım...

 Hayır dilekçe yazdığınızı düşünmemiştim. Sadece listeye "bütçe iki
katına çıksın" önerisini ilettiğinizin farkındayım.

 Benim anlatmaya çalıştığım şey ise "yapılacak çok iş var, ucundan
tutun, geliştiricilerin yükü ne kadar azalırsa enerjilerini o kadar çok
yeni çalışmalara aktarabilirler".

> Gönüllülük durumuna gelince... Gönderdiğiniz hata listelerinin
> uzunluğu gönüllülük ilkesine göre yapılan bir projenin ne kadar hızlı
> olabileceğinin bir kanıtı...

 Aslında listenin uzunluğunun kanıtladığı şey başarısızlığı değil
karşılaşılan sorunların bize bildirildiğini gösteriyor. Bu listeyi
gönderme sebebim de "yapacak çok işimiz var" demekti. Tamam fikir
öneri güzeldir (mantıklı olduğu sürece...) ama birilerinin de oturup
iş yapması lazım, sadece fikirle sorunlar çözülmüyor.

> Doğru... Pardus'a destek olmak için işe girmek gerekmiyor ama
> insanların %100 kapasite ile takım olarak koca bir projeyi
> yaratmaları için de birilerinin onları parasal (dünyevi) dertlerinden
> de kurtarması gerekmez mi???

 Bir kişinin %100 'ü olması şart değil, 5 kişinin %20 'si de çok
büyük başarılara imza atabilir.

 Biz de isteriz bütçelerin katlarına çıkmasını, zamanının %100 ünü
ayırabilen daha çok geliştirici olmasını, ama  "Hadi... Ya Allah..." la
olmuyor işte. Topluluğumuzdan, kullanıcılarımızdan daha çok destek
bekliyoruz. Daha ilk mesajımda da yazmıştım " bir an önce eksiklerimizi
kapatıp beraberce daha güzel bir Pardus yapalım".