[Pardus-kullanicilari] Pardus ve RAM problemi

Abdullah ÜLKER abdullah.ulker at yahoo.com.tr
27 Eki 2009 Sal 08:41:54 EET

Blue Berry yazmış:
> bilgisayarım 32 bit.free komutunda da sysinfo yla aynı sonucu
> verdi.3GB görüyor ve swap alanı da-3-4 GB olduğu halde- 0KB
> görüyor.lütfen bir çözüm?yardım etmeye çalışanlara da şimdiden sağolun
> diyorum.bu 4GB TI 2+2 şeklinde sonradan alıp takmıştım.eskiden 512+512
> şeklinde takılı vardı.aldığım yer vista nın tanıyacağını, xp nin
> tanıyamayacağını bunun donanımla ilgisi olmadığını, işletim sistemi
> ile ilgili olduğunu söylemişti.taktım 4ü 3 olarak görüyor.2.sorum da
> unutlmasın lütfen swap alanı hakkında?şimdiden sağolun
konsolda root olarak fdisk -l komutunu verip swap alanınızı belirleyin.
diyelim swap alanının /dev/sda5 te

mkswap /dev/sda5 komutu ile bölümü swap olarak biçimleyin.

swapon /dev/sda5 komutu ile kullanıma alın.

free komutu ile veya sysinfo ile swap alanınızı görebilirsiniz.

--

Sevgi, Saygı, Linux Dolu Günler Temenni Ederim.

	       Truva Linux

       Türkiye'nin İşletim Sistemi

       http://www.truvalinux.org.tr

  http://caylakpenguen.wordpress.com