[Pardus-kullanicilari] pardus nerede

Kılıç Köken kilickoken at gmail.com
27 Kas 2009 Cum 20:19:23 EET

Usta bey, Pardusun son bulduğu falan yok. Pardus, Vindovs gibi bir işletim
sistemi. Yalnızca istediğiniz bir yazılım yok diye, böyle bir sonuç
çıkarmanız anlamlı değil.

Aynı şeyi bir de tesinden düşünün. Vindovs, kendisini Pardusun üzerine
kurabileceğiniz bir yazılım geliştirmedi diye, Vindovs bitiyor mu sorusunu
soruyor musunuz?

Üstelik Pardus, Linuks işletim sisteminin bir türevi. Sizin istediğiniz
yazılım Pardusta yoksa, bir başka Linuks türevinde vardır büyük olasılıkla.
Onu kullanın. Öyle de yapmışsınız zaten.

Bana kalırsa Pardusun "Türkiyeli" alt kimliğinden daha önemli olan özelliği,
"özgür yazılım" üst kimliği. "Özgür yazılım" bir felsefe. Yazılımın özgür
olması gerektiğine inanıyorsanız, bu felsefeyi desteklemek için Pardus (ya
da başka bir türev) kullanacaksınız.

Bunun için de Vindovsa gereksiniminiz yok. Vindovsu bilgisayarınızdan
tümüyle silip, yalnız Pardus kullanabilirsiniz. Ya da o kadar yürekli
değilseniz; diskinizin bir bölümüne Pardus kurabilir, açılışta istediğiniz
işletim sistemini seçebilirsiniz.

--
Kayıtlı Linuks Kullanıcısı, No: 499392
http://counter.li.org