[Pardus-kullanicilari] pisi hatası ???

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
23 Kas 2009 Pzt 13:08:03 EET

23 Kasım 2009 12:56 tarihinde Botan Gunoz <pardus.mbg at gmail.com> yazdı:

> sayın selim tavşan,
>
> öncelikle teşekkür ederim!
>
> 1. bağlantı var, aktif.
>
> burası tamam

> 2. [1]'de belirttiğiniz sayfa anında açıldı! (index of/contrib-2009): bir
> ton madde var orada! ??? :-(
>
> burası da tamam, orası zaten depo oluyor çok şey olması normal değil mi? :)

> 3. pardon ama neyi tekrar deneyeceğim ki ben? :-(( bu arada pisi
> ayarlarında "güncellemeleri otomatik kur kutucuğu"  işaretli!
>
> hatayı aldığınız işlemi tekrar yapın demek istiyorum. yani hatayı
tekrarlayın.

> [...]
> göster"e tıkladığımda bir kutucuk açılıyor, "depo(lar) güncelleniyor
> pardus-2009 paket listesi indiriliyor" diyor ve bazen
>
> *Pisi Hatası
>
> "/var/lib/pisi/index/pardus-2009/pisi-index.xml.bz2.sha1sum
>

> hedef dosyasına erişilemedi: (14, 'PYCURL ERROR 6 ''''')
>
> TAMAM
> *
>
> mesajı geliyor ama bazen de kapanıyor ve sonra o sekmede bir madde
> görünmüyor; boş kalıyor!...    ben bunu, 'zaten olan olası güncellemeleri
> kendisi otomatik kurmuştur' şeklinde yorumluyordum, yanlış mıyım?

doğrudur, otomatik kurmuştur diye düşünüyorum, ben hiç bu seçeneği denemedim
açıkçası.

> 5. Ayrıca, pisi'de  "kurulabilir paketleri göster" sekmesinin altında
> yüzlerce "paket" var!
> bir usta: "bilmediğini kurma" dediydi; ben de sadece "güncelemeleri"
> kuruyorum! yanlış mıyım?

kurulabilir paketler adından da anlaşılacağı gibi sisteminizde olmayıp
depolarda bulunan yüzlerce paketi içeriyor. bunlara ihyacınız
olabilir de olmayabilir de...

kurmaktan çekinmeyin aslında, sadece kontrolü kaybetmeyin yeter. ihtiyacınız
olan programları kurmanızda ne sıkıntı olabilir ki?
tek aklına gelen sadece disk alanında sıkıntı olabilir. en uç durumda bile
kontrolü kaybedip çok fazla şey kurdunuz diyelim, bu durumda
bile "geçmiş yöneticisini" kullanarak geri alabilirsiniz...