[Pardus-kullanicilari] 64 bit pardus sürümü

Cagacan Deger cagacan at gmail.com
12 Kas 2009 Per 15:55:54 EET

Bu mesaj aslında eski bir mesaj ama konuyu sıcak tutmak amacıyla, yarım
yamalak donanım genel kültürümle yazıyorum:

Bildiğim kadarıyla PAE (physical address extension) 2009'un 3.2 GB üstü RAM
görmesine ve kullanmasına izin veriyor. Ama 64 bit desteği olmadığı için bir
uygulama en fazla 2GB RAM kullanabiliyor. Yani ben 8GB bilgisayarımda 2009
kurup bir sayısal simülasyon yaparsam Matlab ile, Matlab en fazla 2 GB RAM
kullanabiliyor.

1) Bu saptamalar doğru mu?

2) Doğru ise;
        2.1) Ben 8GB bilgisayarı boşuna mı aldım :)
        2.2) 64 bit desteği için bir fikir-takvim var mıdır?
        2.3) http://www.ozgurlukicin.com/haber/64bit-pardus-geliyor/adresindeki
proje Pardus'a kalıcı bir şekilde eklemlenebilecek mi?

3) Saptamalarım yanlış ise bir bilen bana doğrusunu özetleyebilir mi / bir
kaynağa yönlendirebilir mi?

İyi Çalışmalar,

Çağaçan Değer