[Pardus-kullanicilari] Açılışta sorun

hadildonmez at mynet.com hadildonmez at mynet.com
10 Kas 2009 Sal 10:32:10 EET

Merhaba.

Pardus 2009 bir süreden beri açılırken sorun çıkarmaya başladı. Grub
ekranından bir süre sonra, mor ekran konsola dönüşüyor. Tam olarak:

*Kök dosya sistemi okunur/yazılır olarak
yeniden bağlanıyor

satırından sonra şu satırlar çıkıyor:

An internal error occured. Pleased
report to the bugs.pardus.org.tr with following information:

<type 'exceptions,
I0Error'> [Errno 5] Input/output
error: '/etc/mtab'File "/sbin/mudur.py", line 1185, in
<module>checkRootFileSystem ()File
"sbin/mudur.py", line 799, in checkRootFileSystemwriteToFile
("/etc/mtab" , "")File "sbin/mudur.py", line 68, in
writeToFilef = open (filename, "w")

Give root password for
maintenance(or type Control-D to continue):

Bu noktada Control-D yapıp devam ettiğimde, sistem normal şekilde açılır
gibi görünüyor ama (galiba yetki hatasından dolayı) değişik sorunlar baş
gösteriyor. Örneğin sistem saatini hala doğru şekilde ayarlayamadım. Her
açılışta yeniden ayarlamak gerekiyor. Ayrıca diskin diğer bölümlerine de
bağlanamıyorum.

Eğer o ekranda Control-D yerine root şifremi girersem, konsol root olup
komut bekler hale geliyor. Ne yazacağımı bilmediğim için "startx" yazıp
geçiyorum. Bu durumda root masaüstü açılıyor ama fare ve klavye
çalışmıyor.

Yeni kurulum dışında bir çözümü yok mudur, ne yapmalıyım?

Saygılarımla.

H.Adil Dönmez

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.